اختصاص اراضی مازاد دانشگاهی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این وزارتخانه، هزار هکتار زمین اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه سمنان، علی خطیبی امروز _چهارشنبه پنجم مهرماه_ در نشست با رئیس دانشگاه سمنان اظهار کرد: برای اجرای این طرح، اراضی مازاد فضای آموزشی دانشگاه‌ها برای ساخت مسکن اعضای هیأت علمی و کارکنان اختصاص می‌یابد.

وی افزود: با اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کشور، مذاکرات وزارت علوم با وزارت راه و شهرسازی برای تعیین تکلیف زمین‌های مازاد دانشگاه‌ها آغاز شد. در این مذاکرات، مشارکت وزارت علوم برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن منوط به استفاده اعضای هیأت علمی، نخبگان و یاوران علمی از اراضی مازاد دانشگاه‌ها و وزارت علوم شد.

خطیبی در خصوص شرایط استفاده دانشگاهیان از اراضی دانشگاهی گفت: افرادی که فرم (ج) آنها سبز باشد در اولویت استفاده از این اراضی هستند و افرادی که فرم (ج) آنها قرمز باشد، با مشخص شدن قیمت زمین به صورت کارشناسی با پرداخت ۲۰ درصد وجه به صورت نقد و مابقی به صورت اقساط ۱۰ ساله می‌توانند در این طرح مشارکت کنند.

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه متراژ زمین در هر دانشگاه بر اساس تعداد اعضای هیأت علمی و یاوران علمی مشخص شده است، خاطرنشان کرد: تشکیل کمیسیون ماده و استعلامات لازم در مراحل بعدی است که بر اساس قول مساعد استاندار، بررسی پرونده دانشگاه‌ها در اولویت قرار خواهد گرفت.

وی افزود: اجرای این طرح چند روز گذشته در دانشگاه صنعتی شریف با کلنگ زنی ساخت ۵۰۰ واحد مسکونی برای اعضای هیأت علمی این دانشگاه آغاز شده است.

خطیبی با تاکید بر اینکه ساخت خوابگاه‌های متاهلی از سیاست‌های جدید وزارت علوم است، گفت: بانک‌هایی که در زمینه ساخت خوابگاه متاهلی تسهیلات پرداخت کنند، از تسهیلاتی که مکلف به پرداخت برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن هستند کاسته می‌شود.

وی افزود: با توجه به ابلاغ سیاست جوانی جمعیت، مشکل دانشجویان متأهل که در سالهای ابتدایی تشکیل خانواده هستند، با احداث خوابگاه‌های متاهلی مرتفع می‌شود.

کد خبر 691065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.