پنج‌شنبه آخرین امید کاروان تکواندو ایران برای کسب مدال طلا/ توکلی و سلیمی روی شیاپ‌چانگ

تیم ملی تکواندو ایران روز پایانی خود در بازی‌های آسیایی هانگژو را پشت‌سر خواهد گذاشت و امیدوار است طلسم ناکامی در کسب مدال طلا شکسته شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فردا _پنج‌شنبه ششم مهرماه_ پرونده تکواندوی ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۳ هانگژو چین با مبارزه دو وزن باقی‌مانده به پایان می‌رسد و با اینکه ملی‌پوشان کشورمان در این رشته تاکنون دو مدال نقره و پنج مدال برنز کسب کرده‌اند اما هنوز موفق به کسب طلا نشده‌اند و فردا تنها فرصتی برای کاروان تکواندو کشورمان است که بتواند سهمی در مدال‌های کسب‌شده خوش‌رنگ ایران داشته باشد.

در یکی از دیدارهای فردا، در مرحله یک‌هشتم نهایی و در وزن ۶۷+ کیلوگرم زنان، آناهیتا توکلی با کریستی آلورا از فیلیپین، دیداری که به‌وقت تهران از ساعت ۰۴:۳۰ استارت می‌خورد. همچنین در دیگر بازی مرحله یک‌هشتم نهایی و در وزن ۸۰+ مردان، آرین سلیمی با ساموئل موریسون از فیلیپین تقابل خواهد داشت و باید دید این دو هوگوپوش می‌توانند مدال طلا را بر گردن بیاویزند یا تکواندو ایران بدون مدال طلا به کار خود در هانگژو پایان می‌دهد.

در ادامه رقابت‌های تکواندو نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی هانگژو و در رقابت‌های اوزان ۶۷- کیلوگرم بانوان و ۶۸- و ۸۰- کیلوگرم آقایان امروز چهارشنبه پنجم مهرماه در «سالن لیان» شهر هانگژو برگزار شد که سهم نمایندگان ایران علی‌رغم تلاش‌های فراوان آن‌ها، سه مدال ارزشمند برنز بود.

در گروه آقایان و در وزن ۶۸- کیلوگرم، متین رضایی ابتدا استراحت کرد و سپس «کورمالیف» از قرقیزستان را دو بر صفر شکست داد و در مرحله یک‌چهارم نهایی در برابر «چمنینگ ژیائو» از کشور میزبان در یک دیدار تماشایی در ثانیه‌های پایانی راند سوم توانست دو بر یک در راندشماری به برتری برسد و راهی نیمه‌نهایی شود. بعد از مسابقات جهانی باکو، این دومین پیروزی رضایی برابر این رقیب چینی بود. نماینده کشورمان در مرحله نیمه‌نهایی دو بر یک مقابل «زید کریم» از اردن بازنده شد و نشان برنز را به‌دست آورد.

در وزن ۸۰- کیلوگرم، مهران برخورداری بعد از یک دور استراحت، «امید ساهاک» از افغانستان را دو بر صفر شکست داد و سپس «دیو» از فیلیپین را با همین نتیجه از پیش‌رو برداشت و به مرحله نیمه‌نهایی صعود کرد. در این مرحله برخورداری برابر «پارک ووهئوک» قهرمان جهان در سال ۲۰۲۲ از کره‌جنوبی در یک دیدار نزدیک دو بر یک بازی را واگذار کرد و نشان برنز را بر گردن آویخت.

در وزن ۶۸- کیلوگرم بانوان، ملیکا میرحسینی دور نخست مقابل «باس خیم» از نپال روبه‌رو شد و دو بر صفر بازی را به سود خود تمام کرد. وی در مرحله یک‌چهارم نهایی چهار بر پنج و سه بر سه در برابر «جولیانا الصادق» حریف عنواندار جهان و آسیا پیروز شد و به دور نیمه‌نهایی رسید. میرحسینی در این مرحله برابر «فروزا سادیکووا» نماینده صاحب عنوان ازبکستان روبه‌رو شد و دو بر یک در راند شماری مبارزه را واگذار و به نشان برنز بسنده کرد.

به گزارش ایمنا، تاکنون تکواندوکاران ایران در بخش مبارزه توسط مهدی حاجی‌موسایی و علیرضا حسین‌پور دو مدال نقره کسب کرده‌اند و متین رضایی، مهران برخورداری، ملیکا میرحسینی و مبینا نعمت‌زاده هم چهار نشان برنز را از آن خود کرده و البته مرجان سلحشوری هم یک مدال برنز در بخش پومسه به‌دست آورده است.

کد خبر 691064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.