رفع تصرف ۳۵۰۰ متر مربع از اراضی ملی در لنگرود

فرمانده انتظامی لنگرود از رفع تصرف سه هزار و ۵۰۰ متر مربع از اراضی ملی به ارزش ۹ میلیارد ریال در یکی از روستاهای این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، حمیدرضا سرخوش‌پور اظهار کرد: حفظ و حراست از منابع طبیعی و ملی از اولویت‌های اصلی مجموعه انتظامی است و مبارزه با زمین‌خواران و سودجویان به صورت مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد.

وی با بیان اینکه در پی دریافت خبر تصرف اراضی ملی توسط فردی سودجو در یکی از روستاهای شهرستان لنگرود، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت، افزود: مأموران پلیس آگاهی ضمن هماهنگی قضائی با کارشناس اداره منابع طبیعی به محل مورد نظر اعزام شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان لنگرود خاطرنشان کرد: در بازدید از زمین مورد نظر مشخص شد، شخصی سه هزار و ۵۰۰ متر مربع از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و به صورت غیرقانونی آن را به وسیله پایه‌های چوبی و سیم‌خاردار محصور کرده است.

وی از معرفی متهم ۵۷ ساله این پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی خبر داد و تصریح کرد: با درخواست مرجع قضائی و به استناد تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، کلیه آثار تجاوز جمع‌آوری و رفع تصرف انجام شد.

سرخوش‌پور با بیان اینکه کارشناسان ارزش این اراضی را ۹ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت زمین‌خواران بدون در نظر گرفتن حق عامه مردم در بهره‌مندی از نعمت‌های خدادادی با هدف رسیدن به سودهای کلان اقدام به تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی می‌کنند که برای مقابله با این مشکل، همکاری همه مردم و دستگاه‌ها الزامی است.

کد خبر 691060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.