لغو روادید با کشورهای همسایه در دستور کار است

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: لغو روادید با ۵ گروه از کشورها با اولویت کشورهای همسایه در دستور کار دولت است.

به گزارش ایمنا، سید عزت الله ضرغامی شامگاه چهارشنبه - پنجم مهرماه- در حاشیه افتتاحیه ۱۸۸ پروژه گردشگری کشور که به مناسبت روز جهانی گردشگری در یکی از هتل‌های تهران برگزار شد اظهار کرد: آمار گردشگران ورودی در دو سال اخیر با توجه به اینکه با پدیده کرونا روبرو بودیم ٣٨ درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است، البته رشد گردشگری ایران ۳ برابر متوسط رشد جهانی بعد از کرونا بود اما این آمار نسبت به ظرفیت‌های گردشگری کشورمان کم است ما در صدد افزایش واقعی گردشگران هستیم.

وی با بیان اینکه نظام مسائلی که برای گردشگری در ابتدای فعالیت اعلام کردیم هر چه جلوتر می‌رود پیچیده‌تر و متکثرتر می‌شود، افزود: در جلسه‌ای که امروز با رئیس قوه قضائیه داشتیم برخی از موضوعات را مطرح کردیم؛ قبلاً از رئیس قوه قضائیه خواستیم که برخی از مدیران وزارتخانه ما نزد او بروند و مسائل‌شان را مطرح کنند اما ایشان گفتند که من نزد شما می‌آیم و از موزه ملی هم بازدید می‌کنم و در همین راستا ما مجموعه‌ای از مشکلات گردشگری که به دستگاه‌های نظارتی مربوط می‌شود را با صراحت با وی مطرح کردیم و نکاتی که رئیس قوه قضائیه گفت استثنایی بود.

وزیر میراث فرهنگی همچنین گفت: بزرگ‌ترین کار ایجاد تحول در نگاه کسانی است که باید گردشگری را رونق بدهند؛ برخی از مشکلات در سطح ملی با مجموعه‌های مداخله‌گر و با همکاری دستگاه‌ها برطرف می‌شود.

وی افزود: گردشگری زمینی با جمهوری آذربایجان بعد از مسائل سیاسی که ایجاد شد قطع شد و سال‌های قبل یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر گردشگر مربوط به جمهوری آذربایجان بود که این عدد به ۱۰ درصد رسید این در حالی است که در طول سال این آمار حدود ۱۸۰ هزار نفر بوده است.

ضرغامی از برنامه دولت برای لغو روادید با ۵ گروه از کشورها خبر داد و گفت: با پیگیری‌های مستمر در حال لغو روادید با کشورهای همسایه و گروه پنجگانه هستیم و با همکاری وزارت امورخارجه روز به روز تسهیلات بیشتری برای گردشگری فراهم می‌شود.

وی در خصوص ارائه تسهیلات گردشگری بیان کرد: تسهیلات خوبی در سال اول مدیریتمان از تبصره ۱۸ گرفتیم و در این راستا اکنون ۱۰ هزار پرونده آماده در بانک‌ها وجود دارد که کارشناسی شده و آماده اعطای وام است؛ ما اکنون شرایطی را تجربه می‌کنیم که تسهیلات بانکی در کشور دچار سکته شده است

وزیر میراث فرهنگی در ادامه گفت: در یک ماه گذشته حدود یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات داده شده است و راه برای ۳ هزار میلیارد تسهیلات نیز باز شده است. این آمار حتی افزایش هم پیدا خواهد کرد.

وی از افتتاح نخستین الگوی سرویس بهداشتی و نمازخانه خوب در پاکدشت طی چند روز آینده خبر داد و ابراز کرد: این یک مدل خوب معماری با خدمات گردشگری است که اگر اشکالات آن برطرف شود می‌تواند تکثیر پیدا کند؛ معمولاً با موضوع سرویس‌های بهداشتی که بسیار مهم است برخورد طنزآمیز انجام می‌شود درحالی که هر کسی که به جاده می‌رود اولین موضوعی که با آن برخورد می‌کند همین است.‌

منبع: ایرنا

کد خبر 691050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.