ایجاد بیش از ۲ هزار شغل با افتتاح ١٨٨ طرح در حوزه گردشگری

١٨٨ طرح گردشگری به ارزش ۹ هزار میلیارد تومان با ایجاد ٢هزار و ٧٩۴ شغل به دستور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افتتاح شد.

به گزارش ایمنا، هم‌زمان با نخستین روز هفته گردشگری، با حضور سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی، ١٨٨ طرح گردشگری به صورت هم‌زمان در سراسر کشور افتتاح شد؛ با افتتاح این طرح‌ها که عموماً مربوط به تأسیسات گردشگری اعم از هتل، بوم‌گردی و هتل آپارتمان و مجتمع‌های تفریحی گردشگری است، ٢ هزار و ٧٩۴ شغل ایجاد می‌شود.

این پروژه‌ها شامل ۲۸ هتل و هتل آپارتمان، ۶۹ اقامتگاه بوم‌گردی و سنتی ،۱۷ سفره‌خانه سنتی، ۱۷ مجتمع گردشگری و ۵۷ مورد سایر عناوین تأسیسات گردشگری است که حدود ۳۹۶ هزار مترمربع به فضاهای گردشگری کشور اضافه می‌شود.

این در حالی است که در پایان سال دوم فعالیت دولت سیزدهم، ٩٠٠ طرح گردشگری و همزمان با هفته دولت در شهریورماه امسال ١٧٧ طرح در حوزه گردشگری افتتاح شد.

۲۹۱ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در ۱۲ استان

علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی در ابتدای این مراسم که در هتل رویال تهران برگزار شد، اظهار کرد: در دولت سیزدهم سه طرح تسهیل تردد گردشگران خارجی در سه محور لغو روادید، تسهیل تردد گردشگران خارجی با خودروی شخصی و تسهیل تردد گردشگران خارجی به صورت هوایی در دستور کار قرار دادیم.

وی به افتتاح ۱۲۵۶ پروژه با حجم سرمایه‌گذاری ۳۱ هزار میلیارد تومان در دولت سیزدهم اشاره کرد و افزود: بر اساس جز دو و سه بند الف ماده ۱۰۰ برنامه ششم توسعه استان‌ها مکلف شدند گردشگری را در اولویت اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌گذاری خود قرار دهند که بر همین اساس شاهد رشد قابل توجهی در افزایش تخصیص اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌گذاری بودیم و استان‌های اردبیل، ایلام، آذربایجان شرقی، هرمزگان، تهران، خوزستان، فارس، خراسان رضوی، لرستان و آذربایجان غربی ده استان برتر در این حیطه بودند.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی همچنین به تخصیص ۵ درصدی اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌گذاری به حوزه گردشگری اشاره کرد و درباره مجموع سرمایه‌گذاری خارجی در دولت سیزدهم گفت: در مجموع ۲۹۱ میلیون دلار در ۱۲ استان کشور محقق شده است.

وی با بیان اینکه محوریت احکام پیشنهادی برنامه توسعه هفتم تقویت حوزه سرمایه‌گذاری است، افزود: امکان ایجاد تأسیسات گردشگری ترکیبی و تصویب بندی ناظر بر معافیت گمرکی و سود بازرگانی تجهیزات گردشگری و هتلداری امکان منحصربه‌فردی برای فعالان این حوزه ایجاد کرده است.

شالبافیان ابراز امیدواری کرد که این احکام به افزایش سرمایه‌گذاری خارجی منجر شود.

وی با اشاره به بازنگری قانون توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی ادامه داد: این طرح توسط ۲۰۳ نفر از نمایندگان در نوبت اعلام وصول است که بسیاری از مشوق‌های گردشگری را در قالب قانون دائمی می‌کند.

ورود اولین خودروی عراقی به ایران از مرز شلمچه

همچنین به صورت آنلاین با دستور مهندس ضرغامی اولین خودروی عراقی از مرز شلمچه وارد ایران و به شکل رسمی طرح تسهیل تردد گردشگران خارجی با خودروی شخصی وارد فاز اجرایی شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 691032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.