وزیر کشور: ایجاد «ناامیدی» مهمترین راهبرد دشمن برای کاهش مشارکت است

وزیر کشور، مهمترین راهبرد دشمن برای کاهش مشارکت را ایجاد ناامیدی با تمرکز به روی ناکارآمدی نظام دانست و از دلسوزان انقلاب خواست برای افزایش مشارکت فعال شوند.

به گزارش ایمنا، احمد وحیدی روز چهارشنبه به عنوان مهمان دومین روز دوازدهمین اجلاسیه دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری، انتخابات یازدهم اسفند را بسیار تعیین کننده دانست و گفت: توپخانه تبلیغاتی استکبار علیه این انتخابات به کار افتاده است و هدف آن هم این است که مشارکت در این انتخابات را کاهش دهد.

وزیر کشور با اشاره به اینکه دشمنان با تبلیغ و تأکید بر مشکلات به دنبال القای ناکارآمدی نظام به ویژه در حوزه قوه مجریه هستند افزود: آنها می‌خواهند با این کار باعث ناامیدی مردم شوند و متأسفانه برخی افراد در داخل کشور نیز با اقدامات دشمنان همسو هستند این خط را با مباحثی مانند تحریم انتخابات دنبال می‌کنند.

وحیدی در ادامه با اشاره به تعیین چهار راهبرد امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت از سوی مقام معظم رهبری برای انتخابات پیش رو، افزود: این چهار راهبرد مدنظر ماست، در حوزه امنیت ابعاد آن مشخص است و دستگاه‌های مرتبط هم با تجربه‌اند و تا به حال هم مشکل خاصی نداشته‌ایم و ان شاء الله امسال هم نخواهیم داشت اگر چه باید این نکته را مد نظر داشته باشیم که دشمنان نظام چون در زمینه ایجاد اغتشاشات در امسال موفق نبودند به سمت اقدامات تروریستی و تخریبی روی آوردند که گزارش شکست آنها در چند روز گذشته منتشر شد این امر آمادگی بیشتر ما را مطالبه می‌کند.

وزیر کشور در ادامه به راهبرد سلامت انتخابات اشاره کرد و گفت: در راه تحقق این راهبرد باید با اجرای دقیق قوانینی از رأی مردم که به تعبیر مقام معظم رهبری حق‌الناس است حفاظت کنیم و همین جریان نتواند به شکل غیر قانونی خودش را به جریانات انتخابات تحمیل کند.

وحیدی تحقق رقابت را بیشتر مربوط به نامزدهای انتخابات دانست و در ادامه در زمینه راهبرد مشارکت گفت: مهمترین راهبرد دشمن برای کاهش مشارکت، ایجاد ناامیدی است که این کار را با تمرکز به روی ناکارآمدی نظام انجام می‌دهد و در مقابل، لازم است هم دلسوزان انقلاب که در جامعه تأثیرگذار هستند برای افزایش مشارکت فعال شوند.

وزیر کشور سپس به تغییرات صورت گرفته در قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: شاید مهمترین تغییر صورت گرفته را بتوان اضافه شدن مرحله پیش ثبت نام دانست که به نفع متقاضیان است، زیرا فرصت بهتری را ایجاد می‌کرد برای بررسی‌ها تا حق متقاضیان ضایع نشود.

وحیدی با بیان مشارکت بالای طیف‌های مختلف در مرحله پیش ثبت نام افزود: این در حالی بود که تلاش‌های بسیار صورت گرفته بود که میزان ثبت نام‌ها کاهش پیدا کند.

وزیر کشور در خاتمه با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری به جهاد تبیین افزود: ما به اهمیت جهاد تبیین واقف بودیم اما در زمان اغتشاشات سال گذشته اهمیت مضاعف آن کاملاً مشخص شد و آشکار شد که جهاد تبیین باطل‌السحر جنگ شناختی دشمن است.

منبع: ایرنا
کد خبر 691024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.