جویندگان کار با حضور در شهرک‌های صنعتی البرز صاحب شغل می‌شوند

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: ضرورت دارد با تجمیع نظرات و خرد جمعی چالش‌ها و حلقه مفقوده بین کارفرمایان در شهرک‌های صنعتی استان و کارجویان را مورد بررسی قرار دهیم.

به گزارش ایمنا، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌ الملل استانداری البرز، مجتبی عبداللهی در جلسه قرارگاه اشتغال استان که امروز_ چهارشنبه پنجم مهرماه_ در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، بر ضرورت ثبت اشتغال ایجاد شده توسط دستگاه‌ها در سامانه مربوطه تاکید و اظهار کرد: تمامی مدیران استان باید در زمان مقرر نسبت به تکمیل تعهدات خود در حوزه ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری اقدام کنند.

وی از بانک‌های استان خواست تا روند پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به ویژه مشاغل خانگی و توانمند سازی افراد کم برخوردار را تسریع کنند.

استاندار البرز ادامه داد: شهرک‌های صنعتی استان همچنان به شدت نیازمند نیروهای متخصص و کارگران ساده هستند و از سوی دیگر با جمعی بسیاری از متقاضیان شغل مواجه هستیم.

وی گفت: ضرورت دارد با تجمیع نظرات و خرد جمعی چالش‌ها و حلقه مفقوده بین کارفرمایان در شهرک‌های صنعتی استان و کارجویان را حل کنیم.

عبداللهی اضافه کرد: تمامی دستگاه‌های مسئول باید از روند اقدامات خود در جهت مهارت‌آموزی فارغ‌التحصیلان، ایجاد دفاتر کاریابی در شهرک‌های صنعتی، آشنایی دانشجویان از طریق حضور در واحدهای تولیدی و صنعتی و… را گزارش دهند.

وی بیان کرد: ضرورت دارد در این رابطه نقاط ضعف احصا و رفع شود و نقاط قوت شناسایی، تقویت و اطلاع‌رسانی شود.

استاندار البرز اظهار کرد: تداوم و سرعت‌بخشی به کاهش نرخ بیکاری در استان یک هدف بزرگ است که با هم‌افزایی، تعامل و وحدت بین مسئولان محقق خواهد شد.

کد خبر 691007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.