حفظ جان دانش‌آموزان خط قرمز پلیس است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت:حفظ جان دانش‌آموزان خط قرمز پلیس راهور بوده و تمام تلاش آنان بر این است که برای هیچ دانش‌آموزی حادثه یا اتفاقی پیش نیاید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ سیدعلی حسینی امروز_ چهارشنبه پنجم مهرماه_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رانندگان سرویس‌های مدارس به هیچ عنوان نباید بیش از ظرفیت تعیین‌شده در کارت وسیله‌نقلیه، دانش‌آموز سوار کنند و این موضوع با جدیت رصد می‌شود.

وی افزود: نظارت جدی و مستمر بر فعالیت رانندگان سرویس مدارس در اولویت کاری پلیس راهور استان مرکزی قرار دارد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی با بیان اینکه دوربین‌های تردد شمار و سایر دوربین‌های نظارتی علاوه بر میزان تردد در کنترل معاینه فنی خودروها هم فعال است گفت: از ابتدای آبان‌ماه امسال، تمام خودروهایی که در اراک تردد دارند و معاینه فنی نداشته باشند به صورت مکانیزه اعمال قانون می‌شوند.

وی با بیان اینکه اجرای طرح گواهینامه آسان موتورسیکلت در دستور کار قرار دارد تصریح کرد: اجرای این طرح مقرر شده در مهرماه صورت گیرد و هم اینک زیرساخت‌های آن در حال انجام است.

سرهنگ حسینی با بیان اینکه اجرای این طرح مشمول افرادی می‌شود که موتورسیکلت به نام آنها و یا به نام والدین باشد اظهار کرد: شرایط سنی برای دریافت گواهینامه ۱۸ سال کامل است.

وی با بیان اینکه فرآیند تحویل خودروها و موتورسیکلت‌هایی که در پارکینگ‌ها هستند تسهیل شده است، افزود: مالکان باید هرچه سریع‌تر نسبت به ترخیص وسیله نقلیه خود اقدام کنند، مالکینی که اقدام به ترخیص وسیله خود نکنند، از طریق مراجع ذیربط اقدامات لازم بر روی وسیله نقلیه آن‌ها صورت می‌گیرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی با اشاره به کاهش ۲۷ درصدی کشته‌شدگان حوادث رانندگی درون شهری استان مرکزی تصریح کرد: شمار کشته‌شدگان حوادث رانندگی درون شهری این استان در شش ماه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه قبل، ۲۷ درصد معادل ۳۰ نفر کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه تعداد مجروحان این حوادث در این مدت سه درصد افزایش یافته است، اضافه کرد: بیش از ۵۰ درصد از فوت‌شدگان و مجروحان حوادث رانندگی درون شهری استان مرکزی در شش ماه نخست سال جاری مربوط به راکبان و ترک‌نشینان موتورسیکلت است.

سرهنگ حسینی ادامه داد: انتظار می‌رود این قشر به رعایت قوانین و استفاده از موارد ایمنی از جمله کلاه ایمنی اقدام جدی کنند.

وی با بیان اینکه شمار زیادی از کشته و مجروحان حوادث رانندگی مربوط به عابرین پیاده است گفت: عابران باید مراقبت‌های لازم را در هنگام تردد از خیابان داشته باشند، مقرر شده معابر شهری به ویژه در شهر اراک توسط شهرداری آرام‌سازی شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی با بیان اینکه دوچرخه هم یک وسیله نقلیه است و باید راکبان آن قوانین را رعایت کنند اظهار کرد: دوچرخه‌سواران به هیچ عنوان مستثنی از قوانین نیستند، دوچرخه‌هایی که شب رنگ ندارند، در شب دیده نمی‌شوند و این موضوع در افزایش تصادفات تأثیرگذار است.

کد خبر 691000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.