پروژه‌های شهرداری کرمان بهینه‌سازی و در کم‌ترین زمان اجرا می‌شوند

راهکارهای مهندسی ارزش در مدیریت شهری در راستای بهینه‌سازی و اجرای پروژه‌ها در کمترین زمان ممکن در نشست مشترک مدیران شهرداری‌های کرمان و مشهد تشریح و بر عملیاتی شدن آن تأکید شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری کرمان، وحید خطیبی، در نشست هم‌اندیشی و تخصصی مهندسی ارزش در مدیریت شهری که با هدف ارائه تجربیات پیاده‌سازی مهندسی ارزش شهرداری مشهد برگزار شد، با اشاره به شرایط فعلی حاکم بر کلان‌شهرها اظهار کرد: این شرایط، شهرداری‌ها را با چالش جدی مواجه کرده است؛ محدودیت‌ها هر سال افزایش یافته و مطالبات و توقعات از شهرداری نیز بیشتر شده و هیچ‌گاه تناسبی بین آنها وجود نداشته است.

وی با بیان اینکه فاصله بین امکانات و توقعات به‌حد غیرقابل پذیرشی رسیده است، افزود: در چنین وضعیتی که توانایی شهرداری‌ها در پاسخ‌گویی به مأموریت‌های تعریف‌شده کمتر می‌شود، واژه‌هایی مثل ارزش، مدیریت، تحلیل و مهندسی آن‌ها و هر چیزی که به ارزش‌های سازمانی توجه کرده و تناسبی بین منابع و خروجی‌ها ایجاد می‌کند، اهمیت پیدا می‌کند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه‌انسانی شهردار کرمان بر اهمیت برگزاری این نشست در راستای ایجاد نگاه بیرونی از سیستم و استفاده از تجربه شهرهای دیگر تاکید کرد و هدف اصلی را رسیدن به دگرگونی داخلی در شکل‌گیری مهندسی ارزش، در ساختار شهرداری کرمان دانست و گفت: برای بهره‌برداری از تجربه شهرداری مشهد، در زمینه مهندسی ارزش، نیاز مبرم داریم.

وی استفاده از دستاوردهای شهرداری مشهد و الگوبرداری از آن را مهم دانست و به تعریف مبتنی بر ارزش در مأموریت‌های شهرداری اشاره کرد و یادآور شد: در بعضی از پروژه‌های شهری، ممکن است، تعریف ارزش، منجر به خدمتی شود که ارزش ریالی آن در راستای تأثیرات اجتماعی ناچیز باشد اما برای مدیر در اولویت قرار گیرد.

خطیبی از دعوت کارشناسان و مدیران سایر استان‌ها در جلسات بعدی به منظور به تحقق‌رساندن پتانسیل‌های موجود در شهرداری کرمان، خبر داد و گفت: قصد داریم با تشکیل یک تیم و بهره‌مندی از کارشناسان مدیریت ارزش در شهرداری مشهد، یک چارت سازمانی در این خصوص ایجاد و برای شکل‌گیری ساختار مدنظر در دفتر نوسازی و تحول اداری شهرداری تلاش کنیم.

کد خبر 690998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.