شاخص‌های انتخاب شهردار برتر / تا نقطه مطلوب در جهاد تبیین فاصله داریم

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با اشاره به شاخص‌های انتخاب شهردار برتر در استان، گفت: تا نقطه مطلوب در جهاد تبیین فاصله داریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهران زینلیان عصر امروز _چهارشنبه پنجم مهرماه_ در آئین رونمایی و واگذاری ماشین آلات عمرانی، خدماتی و حمل‌ونقل درون شهری به شهرداری‌های استان اصفهان، اظهار کرد: خدمات شهری از جمله مهم‌ترین وظایفی است که شهرداری‌ها بر عهده دارند، همچنین موارد مرتبط با کلیات شهر از جمله فضای سبز، زیباسازی و مواردی از این دست از جمله وظایف شهرداری‌هاست.

وی افزود: شهرداری‌ها باید به فرهنگ و ارزش‌های دینی و اسلامی نیز توجه داشته و برای آن برنامه‌ریزی کنند، لازمه موفقیت در انجام وظایف برای شهرداری‌ها وجود برنامه‌ریزی است، انتظار می‌رود همه شهرداران مطابق با چشم‌انداز تعریف شده، برنامه‌های منسجمی داشته باشند تا به اهداف تعریف شده دست یابند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: امسال برای اولین بار در سطح استان، انتخاب شهردار و شورای شهر برتر انجام خواهد شد که استفاده از ظرفیت نخبگانی شهرها از جمله فاکتورهای انتخاب آن است.

زینلیان اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف مدیریت استان، توسعه گردشگری در همه شهرها و روستاها است. انتظار می‌رود همه شهرها برای گردشگری برند ویژه و رویداد خاصی تعریف کنند که با آن شناسایی شوند.

وی ادامه داد: ارتباط مؤثر با بدنه مردم نیز از جمله مواردی است که باید شهرداران به آن توجه داشته باشند، شرکت در جلسات مختلف، حضور در مساجد و رویدادهای مختلف مورد تاکید است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: شفاف‌سازی و مبارزه با فساد نیز از جمله مواردی است که باید در شهرداری‌ها مورد توجه باشد به نحوی که مردم احساس کنند شهرداران امانت دار بوده و عدالت را برقرار می‌کنند.

زینلیان اضافه کرد: استفاده از فناوری‌های روز نیز از جمله مواردی است که در ارزیابی شهرداران استان مورد توجه قرار می‌گیرد. تعامل سازنده با فرمانداران و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا برای تقویت شهرداری‌ها نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به لزوم توجه به درآمدهای پایدار، اظهار کرد: به دنبال آن هستیم روش‌هایی ایجاد کنیم که شهرداران استان از نیاز به عوارض آلایندگی و مواردی از این دست بی نیاز شوند و بتوانند منابع مورد نیاز خود را از محل‌های پایدار تأمین کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: برگزاری رویدادهای مختلف در مناسبت‌های ملی، مذهبی و تاریخی از جمله مواردی است که در ارزیابی شهرداران به آن توجه می‌شود، این موضوع زمینه‌ساز ارتباط و تعامل سازنده و نشاط و پویایی در بین شهرداران و مردم است.

زینلیان اضافه کرد: در جهاد تبیین هنوز عملکرد موفقی نداشته‌ایم و تا نقطه مطلوب فاصله داریم. معرفی ظرفیت‌های گردشگری شهرهای مختلف و استفاده از ظرفیت شهرداری‌ها در این زمینه می‌تواند اثرگذار باشد.

وی تصریح کرد: در دوره فعلی مدیریت استان ۲۱۶ دستگاه ماشین آلات با اعتبار ۱,۸۰۰ میلیارد تومان در اختیار شهرداران قرار گرفت که امید است با همدلی و تعامل شهرداران به خوبی در خدمت‌رسانی به مردم به کار گرفته شود.

کد خبر 690997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.