تعداد ایستگاه‌ها و تجهیزات آتش‌نشانی قم استاندارد است

شهردار قم گفت: شهر قم ۲۴ ایستگاه آتش نشانی دارد که این تعداد به نسبت جمعیت، مطابق با استانداردها است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دکتر سید مرتضی سقائیان نژاد امروز _چهارشنبه پنجم مهرماه_ در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه عکس آتشواره که به مناسبت هفته ایمنی و آتش‌نشانی در نگارستان اشراق برپا شد، اظهار کرد: ایمنی شهری یکی از مسائلی است که برای ما بسیار مهم است.

وی افزود: یکی از نعمت‌های مهم و مجهول در هر جامعه‌ای مسئله ایمنی است و همین مجهول بودن گاهی غفلت در این زمینه را ایجاد می‌کند.

شهردار قم با اشاره به اینکه نقش آتش‌نشانی حراست از جان و مال مردم است، گفت: تیمی که در این زمینه در شهرداری شکل گرفته بسیار با انگیزه و با مهارت است.

وی با اشاره به وجود ۲۴ ایستگاه آتش‌نشانی در شهر قم ادامه داد: از نظر تجهیزات در سطح کشور استاندارد هستیم اما برای ایمنی هر چه هزینه کنیم کم است.

سقائیان نژاد تاکید کرد: عزیزانی که در آتش‌نشانی قم جذب می‌شوند غربال‌گری شده‌اند و کسانی هستند که سبک زندگی شهدا را سرلوحه خود قرار داده و مدیریت جهادی را از فرهنگ دفاع مقدس آموخته‌اند و به این دلایل مجموعه بسیار منسجم و آماده برای حراست از مردم هستند.

تعداد ایستگاه‌ها و تجهیزات آتش‌نشانی قم استاندارد است

وی با بیان اینکه آموزش در آتش‌نشانی یکی از مسائل مهم است، ادامه داد: مستندسازی و عکاسی حوادث به آموزش مؤثر کمک می‌کند.

شهردار قم گفت: پس از هر حادثه‌ای باید جلساتی تشکیل شده تا شرایط را تحلیل کرده و برای حوادث مشابه بعدی آماده شود.

وی با اشاره به ویژگی‌های مورد نیاز برای نیروهای آتش‌نشانی افزود: به‌روز بودن، معنویت، با انگیزه بودن و قبراق بودن نیروهای آتش‌نشانی بسیار مهم است.

تعداد ایستگاه‌ها و تجهیزات آتش‌نشانی قم استاندارد است

کد خبر 690988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.