جزئیات دیدارهای وزیر اقتصاد در مصر

وزیر امور اقتصادی و دارایی از تشکیل کمیته اقتصادی میان ایران و مصر و فعال‌شدن بانک مشترک دو کشور در سفر اخیرش به قاهره خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از صدا و سیما، سید احسان خاندوزی در حاشیه هیئت دولت، اظهار کرد: پس از سال‌ها وزرای اقتصاد ایران و مصر با همدیگر دیدار کردند و استقبال بسیار گرمی از سوی وزیر مالیه مصر صورت گرفت و تقریباً با تمام پیشنهادات ایران برای شروع و احیای روابط اقتصادی موافقت شد.

وی افزود: در این دیدار کمیته مشترکی بین وزرات اقتصاد ایران و وزارت مالیه مصر تشکیل و قرار شد پروژه‌های مشترک را دنبال و پیگیری کنند؛ همچنین ایران و مصر یک بانک مشترک از دهه‌های گذشته داشتند که به جهت کوتاهی که در گذشته وجود داشت نتوانسته بودیم از ظرفیت‌های سهامداری خودمان در بانک مشترک ایران و مصر استفاده بکنیم که در این راستا هم توافق‌هایی شد.

سخنگوی اقتصادی دولت گفت: با صحبتی که با مدیر عامل بانک صورت گرفت قرار شد که دو اتفاق رخ بدهد اولاً اعضای هیئت مدیره طرف ایرانی به سرعت معرفی و مورد تأیید بانک قرار بگیرند و بتوانیم از ظرفیت سهامداری خودمان در لایه مدیریتی بانک استفاده کنیم؛ همچنین ۳۷ میلیون یورو معادل انباشت سودی که جمهوری اسلامی ایران در سال‌های گذشته داشت و متأسفانه در گذشته دولت‌های قبل برنامه‌ای برای استفاده از آن نداشتند به عنوان افزایش سرمایه ایران در بانک ایران و مصر مورد تأیید قرار گرفت که موجب می‌شود هم بانک در تأمین مالی پروژه‌های مشترک بین دو کشور قوی‌تر عمل کند و هم سهم ایران در بانک مشترک ایران و مصر کاهش پیدا نکند.

خاندوزی همچنین از گفتگوی مثبت با رئیس بانک توسعه زیرساخت آسیایی در حاشیه نشست سالانه این بانک خبر داد و گفت مقرر شد که در سفر معاون رئیس این بانک به ایران مستندات پروژه‌ای که برای استفاده از ظرفیت بانک توسعه زیرساخت آسیایی آماده است، به وی ارائه شود.

وی تصریح کرد: در نشست سالانه این بانک، دیدگاه‌های ایران از سوی وزیر اقتصاد به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران ارائه شد و همچنین فرصتی برای مذاکرات دو جانبه با مقامات کشورهای اندوزی، عراق و هند درباره موضوعات دو جانبه و همکاری‌های اقتصادی به وجود آمد.

کد خبر 690961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.