جمع‌آوری ۱۰۲ قلاده سگ بلاصاحب در سطح منطقه ۵ اصفهان

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان گفت: به‌منظور پیگیری درخواست‌های مردمی برای جمع‌آوری و زنده‌گیری سگ‌های ولگرد در شش ماه نخست ۱۴۰۲، ۱۰۲ قلاده سگ بلاصاحب در سطح این منطقه جمع‌آوری شده است.

حسین کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهروندان در صورت مشاهده سگ‌های بدون صاحب با سامانه ۱۳۷ تماس بگیرند تا اکیپ مربوطه در اسرع وقت نسبت به جمع‌آوری این سگ‌ها اقدام کنند.

وی با بیان اینکه چرخه زنده‌گیری و عقیم‌سازی سگ‌های ولگرد، جمعیت این حیوانات را کنترل می‌کند، افزود: به‌منظور پیگیری درخواست‌های مردمی برای جمع‌آوری و زنده‌گیری سگ‌های ولگرد در شش ماه نخست ۱۴۰۲، ۱۰۲ قلاده سگ بدون صاحب در سطح منطقه پنج جمع‌آوری شده است.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه بیشترین تجمع سگ‌های بدون صاحب در سپاهان‌شهر، کوی سپاهان، کوی امام جعفر صادق (ع) و شهدای صفه است، گفت: همکاری نکردن حامیان حیوانات مهم‌ترین مشکل در جمع‌آوری این سگ‌ها است، حتی هنگام زنده‌گیری آن‌ها با مخالفت این گروه روبه‌رو می‌شویم که این دلسوزی‌های بی‌مورد در فعالیت ما خلل وارد می‌کند.

وی ادامه داد: در راستای ارتقای سلامت عمومی شهروندان، پاکسازی و سالم‌سازی سطح منطقه پنج طرح طعمه‌گذاری برای اتلاف موش‌ها و حیوانات موذی در رفیوژها، مادی‌ها و پارک‌ها اجرا شده است و از ابتدای سال تاکنون ۱۳۲۰ عدد طعمه‌گذاری جوندگان موذی انجام گرفته است.

کارگر با اشاره به نقش مؤثر شهروندان در حفظ بهداشت شهری خاطرنشان کرد: شهروندان با دفع به موقع زباله‌های خانگی، جلوگیری از ریختن زباله در جداول و معابر و به‌طور کلی رعایت بهداشت محیط، می‌تواند در پاکیزگی محیط شهری همیار شهرداری باشند.

کد خبر 690940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.