جوینده کار طعمه کلاهبردار سایبری شد

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان از شناسایی و دستگیری فردی خبر داد که به بهانه کاریابی برای افراد جویای کار با ارسال بدافزار اقدام به سرقت اطلاعات حساب بانکی و برداشت غیرمجاز از آن می‌کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی اظهار کرد: به دنبال مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا و ارائه شکوائیه مبنی بر برداشت غیرمجاز ۱۰۰ میلیون ریال از حساب او، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی کارشناسان پلیس فتا مشخص شد کلاهبردار با عنوان «اَد بزن، پول بگیر»، با تبلیغ کاریابی و کسب درآمد از کاربران شبکه‌های اجتماعی درخواست می‌کند به ازای جذب ممبر درآمد کسب کنند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: متهم با جلب اعتماد افراد جویای کار با ارسال لینک دانلود بدافزار به بهانه پرداخت حق عضویت، اطلاعات حساب بانکی متقاضی را سرقت و موجودی حساب وی را برداشت می‌کند.

وی ادامه داد: با بررسی مستندات و انجام اقدامات فنی و تخصصی در فضای مجازی، متهم شناسایی و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

سرهنگ مرتضوی خاطرنشان کرد: مجرمان سایبری به بهانه‌های مختلف از جمله دریافت حق عضویت یا واریز درآمد، اطلاعات بانکی متقاضیان را دریافت یا با ارسال بدافزارها و لینک درگاه‌های جعلی پرداخت اقدام به فیشینگ کارت‌های بانکی و برای جلب اعتماد با استفاده از نرم افزارهای رسیدساز اقدام به نمایش رسیدهای جعلی واریز وجه به حساب سایر کاربران می‌کنند.

کد خبر 690935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.