کشف ۲۸۸ میلیارد تومان کالای قاچاق در کردستان

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان کردستان گفت: ۲۸۸ میلیارد تومان کالای قاچاق از ابتدای سال جاری تاکنون در استان کردستان کشف شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ افشین شاه حسینی اظهار کرد: پلیس امنیت اقتصادی از شهریورماه سال ۱۳۹۸ در انتظامی استان کردستان ایجاد شده و هم‌اکنون در سه حوزه اصلی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مبارزه با جرایم اقتصادی و پلیس گمرک وظایف عملیاتی خود را ایفا کرده و با مفاسد و مفسدان اقتصادی این سه حوزه قاطعانه برابر قانون برخورد می‌کند.

وی افزود: مأموران پلیس امنیت اقتصادی با هماهنگی مراجع قضائی و انجام اقدامات پلیس، در شش ماهه نخست امسال، ۹ طرح عملیاتی مبارزه با اخلال گران اقتصادی، زمین خواری و احتکار را در استان به مرحله اجرا درآمده است که در این رابطه ۷۶ پرونده کشف و به همراه متهمان برای سیر مراحل قانونی در اختیار مراجع قضائی قرار گرفته است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان کردستان از رشد ۳۵ درصدی ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد و خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۸۸ میلیارد تومان کالای قاچاق در استان کشف شده است.

سرهنگ شاه‌حسینی از کشف سه فقره پرونده کلان مرتبط با فرار مالیاتی به ارزش بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان در استان کردستان نیز خبر داد و گفت: از ابتدای تشکیل پلیس امنیت اقتصادی در استان تاکنون، بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان وجوه ناشی از کشف فرار مالیاتی به خزانه کشور واریز شده است.

کد خبر 690911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.