ماشین‌آلات شهرداری برای مقابله با حوادث احتمالی در زمستان تجهیز شود

شهردار رشت گفت: تجهیزات، ماشین‌‍آلات و امکانات ترابری شهرداری به منظور انجام عملیات‌های ضروری و مقابله با حوادث احتمالی در زمستان آماده شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رحیم شوقی امروز _ چهارشنبه پنجم مهرماه _ در جلسه شورای مدیران مناطق پنج‌گانه شهرداری رشت که در محل منطقه یک شهری برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به فصل بارندگی و زمستان، لایروبی در مسیرهای خروجی آب و شناسایی و برطرف کردن ایرادهای فنی در مناطق پنجگانه ضروری است.

وی هرس به موقع درختان در فصل پاییز به منظور پیشگیری از سقوط ناشی از بادهای موسمی ضروری دانست و افزود: تجهیزات، ماشین آلات و امکانات ترابری شهرداری به منظور انجام عملیات‌های ضروری و مقابله با حوادث احتمالی در زمستان باید آماده شود.

شهردار رشت با بیان اینکه بازگشایی مسیر خیابان‌های سعدی - سرگل به صورت روزانه پیگیری می‌شود، خاطرنشان کرد: بازگشایی خیابان پشت قند و شکر به چهارراه گلسار در حال انجام است.

شوقی افزایش سرانه فضای سبز شهر رشت را حائز اهمیت دانست و اضافه کرد: برنامه ریزی و ایجاد پارک‌های جدید در جهت افزایش سرانه فضای سبز شهر رشت در دست اقدام است.

وی به پیگیری مصوبات گذشته شورای مدیران مناطق شهرداری رشت اشاره کرد و ادامه داد: در مدت ۳۰ روز آینده تعداد هشت سرویس بهداشتی در مناطق پنجگانه شهری رشت احداث می‌شود.

شهردار رشت با بیان اینکه اجرایی شدن بند (ت) تبصره شش قانون بودجه سال ۱۴۰۲، دی ماه به پایان می‌رسد، تصریح کرد: قانونگذار فرصت کم نظیری را برای مستحدثاتی که بدون پروانه یا مخالف مفاد پروانه در محدوده شهرها احداث شده و تا قبل از پایان سال ۱۴۰۰ پرونده آنها در کمیسیون ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها طرح و منجر به صدور رأی قطعی شده را فراهم کرده است و با رعایت مفاد این قانون به واریز نقدی عوارض بدل خواهد شد.

شوقی افزود: این دسته از مالکان فرصت چندانی ندارند و باید در اسرع وقت به منظور پیگیری و تعیین جریمه قانونی به مناطق پنجگانه شهرداری رشت مراجعه کنند، زیرا برابر قانون در صورت تعیین تکلیف و پرداخت نکردن جرایم تا تاریخ سی‌ام آذرماه جاری احکام صادره دوباره به حکم اولیه بازخواهد گشت.

به گزارش ایمنا، در جلسه شورای مدیران مناطق پنجگانه شهری رشت به ریاست شهردار، بررسی میزان وصولی و تحقق بودجه نیز مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر 690905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.