رونمایی فرانسه از طرح جدید برای تحقق اهداف پایدار محیط زیستی

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، از اعمال تدابیر جدیدی برای تحقق انتشار صفر کربن تا هفت ساله آینده رونمایی کرد که این امر انتقاد شدید برخی از حامیان محیط زیست کشور را به دنبال داشت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در جلسه‌ای که به‌تازگی میان مقامات ارشد فرانسه برگزار شد، مکرون از اعمال اقدامات جدیدی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در سراسر کشور خبر داد و مدعی شد که تولید کربن را تا سال ۲۰۳۰ به حداقل خواهد رساند. رئیس جمهور فرانسه در سخنرانی‌های خود بر اهمیت کاهش وابستگی بر سوخت‌های فسیلی و تقویت استفاده از خودروهای الکتریکی تاکید کرد و اعمال این استراتژی‌ها را برای کاهش ۵۵ درصدی تولید گازهای گلخانه‌ای تا سال ۲۰۳۰ نسبت به سال ۱۹۹۰ ضروری دانست.

رونمایی فرانسه از طرح جدید برای تحقق اهداف پایدار محیط زیستی

رویکردهای مکرون برای تحقق اهداف پایدار

مکرون استدلال کرد که تحقق اهداف پایدار کشور مستلزم بیش از دو برابر کردن تلاش و سرعت اعمال اقدامات اثربخش نسبت به گذشته است تا به دنبال آن، سالانه انتشار گازهای گلخانه‌ای به میزان حداقل پنج درصد کاهش یابد. مکرون ادعا کرده است که چنان‌چه وابستگی به سوخت‌های فسیلی نظیر ذغال، نفت و گاز از ۶۰ درصد کنونی به ۴۰ درصد کاهش یابد، تحقق هدف کاهش ۵۵ درصدی گازهای آلاینده تا سال ۲۰۳۰ حتمی خواهد بود. در این راستا، قرار است تا سال ۲۰۲۷ عملیات در دو نیروگاه بزرگ وابسته به ذغال سنگ در کشور متوقف شود و امکان تأمین نیروی دوستدار محیط زیست در آن‌ها از طریق سوزاندن مواد ارگانیک نظیر چوب و گیاهان فراهم بیاید.

رونمایی فرانسه از طرح جدید برای تحقق اهداف پایدار محیط زیستی

البته این اقدام قرار بود در سال گذشته اجرا شود، اما بحران انرژی ناشی از شرایط روسیه و اکراین و به دنبال آن تعطیلی راکتورهای هسته‌ای فرانسه اجرای آن را توسط دولت به تأخیر انداخت. فرانسه بیش از هر کشور دیگری از جهان برای تأمین بیش از ۶۰ درصد الکتریسیته خود متکی به انرژی هسته‌ای است و به همین دلیل بسته شدن راکتورهای هسته‌ای به بحران انرژی در کشور منجر شد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که حدود پنج سال پیش نیز مکرون از اعمال اقدامات مشابه خبر داد، با این حال استراتژی‌هایی که برای این منظور طی این بازه زمانی اجرا شده به کاهش حدود دو درصدی کربن در هر سال منجر شده است.

کد خبر 690901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.