سهم ۶ درصدی ایران از صنعت گردشگری جهانی

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور گفت: ایران سهم شش درصدی از صنعت گردشگری دنیا دارد که رقم قابل توجهی نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن کوشش‌تبار پیش از ظهر امروز _ چهارشنبه پنجم مهرماه _ در نخستین روز از رویداد ملی گردشگری مازندران واقع در بابلسر اظهار کرد: ایران اسلامی سراسر امنیت است و همه مردم دلدادگی برای امنیت کردند و تاکنون در ایجاد این امنیت جان دادند.

وی با بیان اینکه باید در راستای توسعه ایران فضای اقتصادی مناسبی را فراهم کنیم، افزود: یکی از سیاست‌های دولت توسعه صنعت گردشگری است که در یکی از این برنامه مساله لغو روادید مطرح بوده و در مازندران با همت و ابتکار عمل استاندار انجام و به صنعت گردشگری هدیه داده شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور با اشاره به اینکه دولت در همه عرصه‌ها تلاش خود را به کار گرفته است، خاطرنشان کرد: دولت اهداف دشمن را با حضور دیپلماسی حماسی سیاسی خود شکست داد که یکی از اهداف حرکت دیپلماسی، گردشگری بوده تا به دیپلماسی سیاسی دست یابد.

کوشش‌تبار با بیان اینکه یکی از این حرکات در جهت توسعه گردشگری حمایت از بخش خصوصی است، تاکید کرد: نیاز است تا با ایجاد اعتماد از سوی دولت حمایت از بخش خصوصی در گردشگری انجام و به طور دوطرفه زمینه‌هایی فراهم شود تا این زنجیره گسترش یابد.

وی ادامه داد: طبق گزارش‌ها میزان بازدید گردشگران در دنیا در سال ۲۰۲۰ فقط ۴۰۷ میلیون بوده و این آمار سال گذشته به بیش از یک میلیون نفر رسید و در سال‌جاری نیز ۹۳۶ میلیون گردشگر ثبت شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور با بیان اینکه در ایران در سال ۱۴۰۰ حدود ۲۵ میلیون گردشگر داخلی و خارجی ثبت شده است که تعداد گردشگر خارجی کم بود، تصریح کرد: طی شش ماه نخست سال‌جاری برای این سفر فضای بهتری فراهم شده و حدود ۳ میلیون و ۲۵۳ گردشگر داشتیم که بخش عمده به مازندران برمی‌گردد.

کوشش‌تبار با تاکید بر اینکه مدیران تورهای مستقر، پیغام‌بران خوشرو، خوش ذوق و ایران امن برای گردشگران باشند، اظهار کرد: تورها به دنبال گردشگران خانواده و در یک محیط امن و بدون ناهنجاری هستند و مازندران یکی از متنوع‌ترین و امن‌ترین فضای گردشگری به این منظور است.

وی سهم ایران در صنعت گردشگری در دنیا را شش درصد دانست و اضافه کرد: این مقدار سهم برای ایران خیلی کم است و همه باید بر ای ارتقای تلاش کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲۵ هزار ۶۱۷ طرح گردشگری سرمایه‌گذاری ارائه شده که ۱۸۶۸ طرح اجرایی شده است، افزود: در سال جاری این مقدار ۵۷۱۷ طرح بوده که حدود ۳۹۰ طرح گردشگری ثبت شده که برای مازندران از ۱۲۷۹ درخواست ۴۸۰ طرح مجوز صادر شده است.

کوشش‌تبار با بیان اینکه دو کار اولویت توسعه زنجیره گردشگری و توجه بر تدوین فرصت‌های سرمایه‌گذاری دو کار اساسی دولت است، خاطرنشان کرد: در این دو زمینه برنامه‌های خوبی در مازندران در دستور کار است.

کد خبر 690871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.