راکد ماندن پروژه گردشگری ۳۲۰ میلیارد تومانی در نوشهر

نایب رئیس فراکسیون گردشگری و میراث فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه گردشگری ۳۲۰ میلیارد تومانی در نوشهر به دلیل نبود هماهنگی بین بخشی راکد مانده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدعلی محسنی بندپی صبح امروز_ چهارشنبه پنجم مهرماه _ در نخستین روز از رویداد بزرگ ملی گردشگری مازندران واقع در بابلسر با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این استان از وجود سه فرودگاه و سه بندر مهم و بزرگ در استان خبر داد و اظهار کرد: با توجه به بهره‌مندی از سهمیه منطقه آزاد در این استان و پس از برطرف شدن مشکل آن از سوی شورای نگهبان به زودی از مزایای آن برخوردار خواهیم شد.

وی با بیان اینکه مازندران با دارا بودن ۴۷۰ کیلومتر سواحل و برخورداری از مناطق جنگلی و فرهنگ غنی در جایگاه ویژه گردشگری قرار می‌گیرد، افزود: مازندران با وجود قرار گرفتن ۱۱ درصد تولید دنیا در آن، ده درصد گردشگری و پنج درصد صادرات باید دید چقدر از این جایگاه‌ها استفاده کردیم، اگرچه در مجلس در طول بررسی لایحه هفتم توسعه به دنبال رفع مشکلات هستیم.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس با تاکید بر اینکه دولت به دنبال اهداف کمی و کیفی خوبی بوده و تاکنون کار کرده است، خاطرنشان کرد: در این میان در بند چ اختیارات ویژه‌ای در اختیار استانداران داده شد و این سبب بازگشایی در امور از سوی استانداران شده است.

محسنی با بیان اینکه سپردن اختیارات گره‌گشایی از مشکلات بخش خصوصی به استانداران در روند رفع مشکلات مؤثر بوده است، اضافه کرد: کار گردشگری، کار تیمی است و باید از آموزش و پرورش کار تیمی را شروع و این فرهنگ را بین دانش‌آموزان نهادینه کرد تا زمانی که آنها بزرگ شدند این کار تیمی بین‌شان فرهنگ‌سازی شود.

وی ادامه داد: در توسعه گردشگری عدم هماهنگی بین بخشی علت اصلی است و نمونه‌اش در اجرای یک پروژه گردشگری در نوشهر با وجود جذب بالغ بر ۳۲۰ میلیارد تومان به دلیل اختلاف بین دو نهاد صنعت و معدن و راه و شهرسازی نیمه‌کاره مانده است یعنی الان اعتبار، جاده، برنامه و پیمانکار فراهم است اما کار متوقف شده و ۳۲۰ میلیارد تومان اعتبار در این امر راکد مانده است.

نایب رئیس فراکسیون گردشگری و میراث فرهنگی مجلس شورای اسلامی یکی عمده‌ترین مشکل حوزه گردشگری را نبود زیرساخت‌ها دانست و گفت: رسیدن به توسعه گردشگری نیاز به ثبات سیاسی و اجتماعی فرهنگی دارد؛ برای رسیدن به توسعه گردشگری مازندران ناگزیر به افزایش کار تیمی هستیم.

کد خبر 690865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.