دفاع مقدس، الگوی مردمی بودن را در جنگ به جهان ارائه کرد

پژوهشگر دفاع مقدس با بیان اینکه بدون پشتیبانی و حمایت‌های مردم موفقیت در دفاع مقدس غیرممکن بود، گفت: دفاع مقدس ما یک الگوی مردمی بودن را در جنگ به جهان ارائه کرد، در این راستا امروزه الگوی موفقیت در اقتصاد مردمی شدن است که بارها نیز مورد تاکید رهبری نیز قرار گرفته است.

محسن نصری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به ترکیب هنر و علم برای طراحی تابلوی تصاویر شهدا در اصفهان اظهار کرد: تاریخ هر کشور برای ملت آن هویت‌ساز است، با توجه به تاریخ عظیمی که ایران دارد باید در جهت انتقال این فرهنگ ایرانی اسلامی به نسل جوان تلاش کنیم.

وی ادامه داد: در این جامعه‌پذیری دو موضوع کیفیت ابزار و کیفیت محتوای پیام حائز اهمیت است به همین خاطر لازم است در استفاده از ابزار تلاش کنیم تا از همه فناوری و علوم جدید از جمله هوش مصنوعی و متاورس بهره بگیریم و بتوانیم پیامی زیباتر با سرعت بیشتر و نهایت اثرگذاری را داشته باشیم.

پژوهشگر دفاع مقدس تصریح کرد: در کنار بهترین ابزار باید محتوا را نیز به حداکثر کیفیت برسانیم، در واقع محتوا مورد نیاز و کمک کننده مخاطب باشد.

رزمنده دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در طول این چند دهه مشاهده کردیم که شهدای ما در طول تاریخ احیا کننده بوده‌اند، پس باید از این پتانسیل برای مردم به ویژه نسل جوان استفاده کرد.

این پژوهشگر دفاع مقدس در خصوص نوع محتوا با توجه به تأثیر بیشتر برای نسل جدید گفت: نسل جوان تحت تأثیر یک جنگ شناختی، ادراکی و تبلیغاتی قرار دارد و در همین راستا باید سبک زندگی شهدا و رفتار و سلوک با خانواده، جامعه و میادین جنگ را به صورت مصور و مستدل معرفی کنیم، زیرا راهی برای سعادت در زندگی است.

وی بابیان اینکه مقام معظم رهبری فرموده‌اند که ما به قله نزدیک شده‌ایم و برای رسیدن به قله نیاز به مقاومت داریم و در راه خستگی و ناامیدی ممنوع است، افزود: شهدا الگوی مقاومت و ایستادگی هستند، زیرا در دوران هشت سال دفاع مقدس که دنیا از صدام حمایت می‌کرد، جوانان و شهدای ما فقط با امید به یاری خداوند، استقامت و پایداری در برابر دشمن کاری کردند تا به پیروزی برسند، از این رو نسل جوان برای رسیدن به این روحیه نیازمند است تا با الگو قرار دادن شهدا زمینه ساز موفقیت و رسیدن جامعه اسلامی به قله شود.

نصری با تاکید بر اهمیت پشتیبانی‌های مردم در جنگ تحمیلی تصریح کرد: تفاوت اصلی دفاع مقدس با جنگ‌های دیگر کشورها در این بود که ما هشت سال جنگی انقلابی و عاشورایی داشتیم در واقع عده‌ای حاضر در خط مقدم و عده‌ای در خانه‌های خود به منظور پشتیبانی و حمایت از رزمندگان فعالیت می‌کردند؛ رزمندگان در کشوری که در محاصره اقتصادی و تبلیغاتی و مورد هجوم مستکبران بود با حضور و حمایت مردم در میدان جنگ توانستند حماسه عظیمی از ایثار را رقم بزنند.

وی اضافه کرد: اصفهان نیز سابقه درخشانی در حمایت و پشتیبانی در جنگ دارد و مجموعه‌های زیادی به طور مثال «کاروان وحدت» و «کاروان شهیدبهشتی» در دانشگاه صنعتی و اصفهان در حال فعالیت بودند که کمک‌های مردمی را جمع‌آوری می‌کردند، همچنین در شب‌های احیا مرحوم حاج آقا مظاهری و حاج آقا فقیه امامی در مسجد جامع اصفهان و مسجد سید پیوسته به جمع‌آوری کمک‌های مردم می‌پرداختند، مرحوم حاج آقا بدری که در کاروان شهیدبهشتی فعالیت داشتند نیز به حضرت امام گفتند «من ۷۲ کیلو طلا از مردم اصفهان برای کمک به جبهه جمع‌آوری کردم» این کمک‌ها با وجود تمام مشکلات و گرفتاری‌هایی بود که مردم در زمان جنگ داشتند.

پژوهشگر دفاع مقدس با بیان اینکه بدون پشتیبانی و حمایت‌های مردم موفقیت در دفاع مقدس غیرممکن بود، گفت: دفاع مقدس ما یک الگوی مردمی بودن را در جنگ به جهان ارائه داد در این راستا امروزه الگوی موفقیت در اقتصاد مردمی شدن است که بارها مورد تاکید رهبری نیز قرار گرفته که باید از حضور مردم در دوران دفاع مقدس الگوبرداری شود.

وی خاطرنشان کرد: همه این حمایت‌های مردمی در کنار فعالیت‌های رزمندگان در خط مقدم زمینه نزول رحمت و برکات امداد الهی را فراهم کرد.

کد خبر 690855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.