برترین اقدام فرهنگی زنده نگه داشتن یاد شهدا است

استاندار قم با تقدیر از مدیریت شهری قم برای اجرای طرح کوچه‌های آسمانی، گفت: زنده نگه داشتن یاد شهدا برترین اقدام فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید محمد آقامیری در آئین آغاز نصب ۳۱۳ تابلوی کوچه‌های مزین به نام و تصویر شهدا که امروز – چهارشنبه پنجم مهرماه - در آستان مقدس امامزاده ابراهیم (ع) برگزار شد، با بیان اینکه برگزاری این رویداد اقدامی انقلابی و فرهنگی است، اظهار کرد: صمیمانه از شورای اسلامی شهر و شهرداری قم در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با اجرای این طرح تقدیر می‌کنیم.

وی با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری که زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، افزود: سوالی که باید برای نسل جوان تبیین شود دلیل به شهادت رسیدن شهداست که بدانند چرا آنان از عزیزترین نعمت که همانا جان بود گذر کردند.

استاندار قم، بیان طرح وطن دوستی توسط برخی‌ها درباره شهدا را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: شهدا برای دین، اسلام، حفظ ارزش‌های اسلامی و آرمان‌های حضرت امام (ره) رفتند چراکه امام راحل (ره) به دنبال جمهوریت اسلامی بود و همین روحیه سبب شد که یک وجب از خاک کشور در اختیار دشمنان قرار نگیرد.

آقامیری با انتقاد از برخی کسانی که ادعای وطن پرستی و وطن دوستی داشته است اما از حکومت‌هایی دفاع می‌کنند که کشور را به تاراج بردند، ادامه داد: بسیاری از کشورهایی منطقه که امروز دارای استقلال هستند روزی جزئی از این کشور بودند.

وی با بیان اینکه شهدا سبب حفظ تمامیت ارضی، حفظ نوامیس، عزت، افتخار و اقتدار کشور شدند، اضافه کرد: امروز کشور به برکت شهدا در قله اقتدار قرار دارد.

استاندار قم با اشاره به اینکه باید همواره نام و یاد شهدا در زندگی‌ها جاری و ساری و سرلوحه مدیران قرار گیرد، تصریح کرد: باید دغدغه جوانان آن روزها برای جوانان امروز تبیین شود تا بدانند کشور با چه شرایطی امروز به این وضعیت رسیده است.

آقامیری گفت: تکریم خانواده شهدا جز وظایف شرعی است و به واقع این خانواده شهدا تاج سر و چراغ زندگی همگان هستند.

وی با بیان اینکه شهدا شاخص‌های حرکت امروز را برای همه مشخص کرده‌اند، افزود: شهدا در وصیت‌نامه خود بر تنها نگذاشتن امام تاکید داشتند که این وصیت صرفاً مربوط به شخص امام نیست بلکه حرکت در مسیر آرمان‌های امام است.

کد خبر 690807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.