کاهش ۳۴ درصدی حوادث ناشی از کار در زنجان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: حوادث ناشی از کار طی شش ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۳۴ درصد کاهش پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، طیب جعفری امروز _ چهارشنبه پنجم مهرماه _ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طی شش ماه نخست امسال با وجود افزایش تعداد کارگاه‌ها با اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن در سطح استان، شاهد آمار کاهشی بودیم اظهار کرد: این موضوع ناشی از بیشتر شدن نظارت و احساس مسؤولیت بیشتر کارفرمایان در اجرای ضوابط ایمنی است.

وی تصریح کرد: حوادث شغلی به هر شکل برای کارگر، کارفرما و جامعه زیان اقتصادی بسیاری در بر دارد که هزینه‌های درمانی، خسارت ناشی از توقف کار به دلیل حادثه و خسارات پرداختی در صورت از کارافتادگی کارگر از جمله آنها به شمار می‌رود از این رو رعایت ضوابط برای کاهش حوادث، امری حیاتی است.

جعفری ادامه داد: سالانه حدود ۱۰ حادثه کار منجر به فوت در استان اتفاق می‌افتد که امسال با اجرای طرح نهضت ملی مسکن و افزایش قابل توجه کارگاه‌های ساختمانی در این پروژه‌ها، تعداد جان‌باختگان حوادث کار در استان افزایش نداشته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه بازرسی‌ها از واحدهای تولیدی و کارگاه‌ها به منظور کمک به رعایت قوانین و مقررات و پوشش‌های بیمه‌ای در استان به طور مستمر انجام می‌شود، افزود: افزایش شمار تشکل‌های کارگری در استان در دستور کار قرار دارد و این تشکل‌ها زمینه هم افزایی بهتر را فراهم می‌کند.

جعفری با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد واحدهای تولیدی واجد شرایط در استان دارای خانه‌های بهداشت کارگری است، افزود: هم اکنون خانه بهداشت در اکثر واحدهای تولیدی مشمول راه اندازی شده است و در واحدهای باقی مانده نیز در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 690790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.