وضع قانون ممنوعیت حذف متون آموزشی در مدارس کالیفرنیا

فرماندار کالیفرنیا در ایالات متحده آمریکا رویکرد رایج در اغلب مدارس شهر را مبنی بر حذف متون درسی توسط معلمان بر اساس نیازهای نژادی و جنسیتی دانش‌آموزان ممنوع کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شواهد نشان از آن دارد که بسیاری از معلمان مدارس کالیفرنیا بر اساس مؤلفه‌های مختلف مانند روش‌های تدریس شخصی، نژاد و گرایش‌های جنسیتی دانش‌آموزان خود اقدام به حذف بعضی از بخش‌های کتاب‌های درسی می‌کنند که این اقدام با مخالفت بسیاری از والدین و احزاب شهر مواجه شده است. گوین نیوسام، فرماندار کالیفرنیا، به‌تازگی و پس از برگزاری جلسات متعدد با مدیران شهر قانون ممنوعیت حذف مطالب درسی را وضع کرد و مدعی شد از این پس معلمانی که به هر نحو اقدام به حذف مطالب آموزشی یا کتاب‌ها بر اساس نیاز نژادی و جنسیتی دانش‌آموزان کنند، مورد بازخواست و پرداخت جریمه نقدی قرار خواهند گرفت.

طرح ممنوعیت آموزش کتب درسی ویژه در مدارس آمریکا

در سال ۲۰۲۲ دولت جمهوری‌خواه یوتا قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن آموزش کتاب‌های نامناسب با محتواهای غیراخلاقی نظیر نژادگرایی و گرایش‌های جنسی در مدارس ممنوع شد. این قانون به سرعت در ایالات سراسر کشور پیاده و انتخاب بخش اعظم مطالب آموزشی به معلمان واگذار شد. گزارش‌ها حاکی از آن است که در همان ابتدای وضع این قانون تعداد دو هزار و ۵۳۲ ممنوعیت آموزش کتاب در آمریکا به ثبت رسید که به تازگی تعداد آن‌ها به سه هزار و ۳۶۲ مورد افزایش یافته و همین امر به مخالفت بسیاری از احزاب و والدین کشور منجر شده است.

در این راستا، فرماندار کالیفرنیا قانون ممنوعیت آموزش مطالب درسی مختلف توسط معلمان را لغو و تعیین مطالب آموزشی دریافتی توسط دانش‌آموزان را به طور کامل به والدین آن‌ها واگذار کرده و مدعی شده است این اقدام رویکردی برای افزایش حس آزادی میان شهروندان خواهد بود. بر اساس قانون جدید کالیفرنیا، تمام مدارسی که قصد استمرار ممنوعیت آموزش تمام مطالب درسی را به دانش‌آموزان داشته باشند موظف به پرداخت جریمه‌ای یک و نیم میلیون دلاری خواهند بود.

وضع قانون ممنوعیت حذف متون آموزشی در مدارس کالیفرنیا

کد خبر 690788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.