بیمارستان ۲۰۰ تخت‌خوابی در جنوب استان بوشهر احداث می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به تقویت زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی در استان، گفت: ۶۰۰ میلیارد تومان برای ساخت بیمارستان ۲۰۰ تخت‌خوابی در جنوب استان بوشهر مصوب شده است.

به گزارش ایمنا، حسن ملکی‌زاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی دارای حوزه فعالیت گسترده‌ای است که در نقاط مختلف فعال بوده و بیشترین تنوع خدمتی را دارد.

وی با اشاره به فعالیت بیش از هشت هزار نفر در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: بیش از ۲ هزار دانشجو با بیش از ۲۰۰ نفر عضو هیئت علمی در این دانشگاه مشغول فعالیت هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: بی‌شک در این عرصه گسترده چالش‌ها و نقایصی وجود دارد که تلاش داریم با وجود کمبود منابع و نیرو با استفاده از همه امکانات این مشکلات را رفع کرده و بهترین خدمات را ارائه کنیم.

ملکی‌زاده یکی از اهداف اساسی را ارتقای کمی و کیفی خدمات سلامت دانست و تاکید کرد: ارتقای دائمی خدمات را با تکیه بر نیروی انسانی کارآمد و متخصص دنبال می‌کنیم و از همه توان و ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم.

وی بهبود وضعیت زیرساخت‌ها و تقویت تجهیزات را از دیگر اولویت‌ها دانست و ادامه داد: از بهمن ۱۴۰۰ تاکنون ۵۵ پروژه بزرگ حوزه سلامت در استان بوشهر به بهره‌برداری رسیده و همچنان این مسیر ادامه خواهد داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به مصوبات سفر رئیس جمهور به استان بوشهر تاکید کرد: حوزه سلامت سهم کم‌سابقه‌ای داشت و هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان مصوب شد. تخصیص خوبی برای تکمیل پروژه‌های بهداشتی و درمانی در استان گرفته شده و شاهد رونق اجرای پروژه‌ها در این حوزه هستیم.

ملکی‌زاده تاکید کرد: مناقصه جدید برای ساخت بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان برگزار شده و پیمانکار در حال تجهیز کارگاه است که امیدواریم با سرعت بالا تکمیل شود. بیمارستان ۱۸۰ تخت‌خوابی جایگزین فاطمه زهرا در بوشهر نیز به پیشرفت ۴۵ درصدی رسیده است.

وی تکمیل پروژه‌های نیمه تمام را از برنامه‌های مهم دانست و اضافه کرد: ۶۰۰ میلیارد تومان برای ساخت بیمارستان ۲۰۰ تخت‌خوابی در جنوب استان بوشهر مصوب شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از ساخت اورژانس هسته‌ای در بوشهر خبر داد و اضافه کرد: اعتبارات این پروژه از محل مسئولیت‌های اجتماعی نیروگاه اتمی بوشهر تأمین می‌شود و تعامل خوبی برای ساخت آن وجود دارد.

ملکی‌زاده تصریح کرد: در حال حاضر هزار و ۵۸۰ تخت فعال بیمارستانی در استان داریم که از نرم کشوری پائین‌تر است. با ۶۱۰ تختی که در برازجان، بوشهر، کنگان و مرکز بیماری‌های خاص اضافه می‌شود، ۳۸ درصد افزایش تخت خواهیم داشت و از میانگین کشوری فراتر خواهیم رفت.

وی با اشاره به کمبود تخت‌های اعصاب و روان در استان بوشهر، گفت: ۱۰ تخت جدید به زودی در شهر خورموج برای بیماران اعصاب و روان اضافه می‌شود. ۵۰ تخت بیمارستانی هم در قالب مرکز تک‌تخصصی اعصاب و روان در بوشهر ایجاد می‌شود.

منبع: مهر

کد خبر 690780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.