امروز ۸ مهر در بورس چه خبر است؟

افتتاح نیروگاه فولاد مبارکه و واحد تصفیه گازوئیل پالایشگاه اصفهان توسط رئیس جمهور میتواند امروز بر نماد این دو شرکت در بورس تاثیرگذار باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا خبر جدیدی به بازار مخابره نشده است و صرفاً برخی از شایعه‌ها در خصوص آزاد شدن فروش خودرو و قیمت گذاری توسط خود کارخانه و سپس تکذیب توسط شورای رقابت مطرح شده است، که در صورت نهایی شدن تصمیم و حذف سامانه یکپارچه می‌توان انتظار بهبود در گروه خودرویی را داشت.

گروه پالایشی نیز به دلیل نوسانات قیمت نفت ممکن است مورد توجه قرار بگیرد، البته نفت روزهای گذشته تا سطح قیمتی ۹۷ دلار رشد کرد و اکنون در سطح ۹۲ دلار است، برخی از پروژه‌های فولاد مبارکه و پالایشگاه اصفهان مانند نیروگاه برقی فولاد و احد تصفیه گازوئیل شپنا توسط رئیس جمهور افتتاح شد و شاید امروز نماد این شرکت‌ها مورد توجه قرار بگیرد.

دلار در بازار آزاد تهران روز گذشته در سطح ۴۹ هزار ۴۵۰ تومان بود و بدون تغییر نسبت به هفته گذشته کار خود را پایان داد، نرخ بهره بانکی مجدد با افزایش به سطح ۲۳.۸ رسیده است که ممکن است در روز جاری مجدد بر روی سطح قیمت‌ها، حجم و ارزش معاملات تأثیر منفی داشته باشد، شاید بازار امروز به کمک برخی از نمادها بتواند سطح دو میلیون ۱۰۰ هزار واحد را بازیابی کند.

افت ۲ هزار واحدی شاخص بورس در دقایق ابتدای معاملات

شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز _شنبه هشتم مهرماه_ با افت ۲۳۷۲ واحدی، به ۲,۰۹۵,۶۰۴ و احد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۷۲۷ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات تاکنون ۱.۷۵۹ میلیارد سهم بود که طی ۱۱۴,۵۷۷ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۱۳,۶۹۷ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۳,۵۸۱,۴۶۷ میلیارد ریال شد.

نمادهای «فملی»، «فولاد» و «شبندر» بیشترین تأثیر منفی را در شاخص کل گذاشتند.

امروز ۸ مهر در بورس چه خبر است؟

کد خبر 690779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.