دختران ایران زمین آبروی کاروان ایران در هانگژو

دختران ملی‌پوش کاروان ایران در رشته‌های مختلفِ بازی‌های آسیایی ۲۰۲۳ هانگژو تاکنون با کسب مدال‌های خوش‌رنگ، پرچم‌داران موفقیت و خلق خوشحالی در میان مردم بوده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رقابت‌های نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی هانگژو در کشور چین (۲۰۲۳ و با یک‌سال تأخیر) هم‌اکنون در جریان است و کاروان ورزش ایران در رشته‌های مختلف مدتی است که عازم مسابقات آسیایی هانگژو شده و در رشته‌های مختلف به رقابت می‌پردازد. در این میان تا اینجای مسابقات که هنوز به نیمه‌راه هم نرسیده است، بانوان ایرانی سهم عمده‌ای در افتخارآفرینی برای ایران داشتند و با کسب مدال‌های خوش‌رنگ که حاصل تلاش‌ها و خون‌دل‌های فراوان است دل خانواده و مردم کشورمان را شاد کرده‌اند.

سلحشوری و چراغی که برای کاروان امید روشن کرد

مرجان سلحشوری، نماینده تکواندوی ایران در روز نخست مسابقات بازی‌های آسیایی در چارچوب رشته تکواندو و در مرحله نیمه‌نهایی مقابل حریفی از ژاپن شکست خورد و همراه با نماینده تایوان به‌طور مشترک مدال برنز را به گردن آویزد. سلحشوری یکی از امیدهای ایران به درخشش در مسابقات المپیک است و امید می‌رود تکواندوی بانوان ایران با امثال بانوی اصفهانی بتواند تعدا مدال‌های کشورمان را بیشتر کند.

دختران ایران آبروی کاروان امید در قاره‌کهن

هت‌تریک مبینا در برنز

مبینا نعمت‌زاده، ماینده وزن ۴۹- کیلوگرم تکواندوی زنان، در دیدار نیمه‌نهایی بازی‌های آسیایی هانگژو با نتیجه ۲۵ بر هشت مقابل حریفی از چین شکست خورد و به نشان برنز رسید. نعمت‌زاده در مرحله یک‌چهارم نهایی حریفی از قزاقستان را با نتیجه ۲ بر صفر شکست داده و مدال برنز خود را قطعی کرده بود و با شکست در مرحله نیمه‌نهایی، به مدال برنز این مسابقات دست پیدا کرد. این بانوی پرافتخار ایرانی در شرایطی به سومین مدال برنز خود در ماه‌های اخیر دست یافت که پیش از این در رقابت‌های گرندپری رم و پاریس نیز مدال برنز کسب کرده بود تا از این نظر هت‌تریک کند. وی همچنین از شانس‌های مدال ایران در رقابت‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس محسوب می‌شود.

قایق دو نفره جاور و نوروزی نماد استقامت با دست‌های پینه بسته

در روز نخست این بازی‌ها مهسا جاور و زینب نوروزی در فینال A روئینگ دونفره سنگین‌وزن زنان با ثبت زمان ۷ دقیقه، ۱۷ ثانیه و ۸ صدم ثانیه به مدال نقره رسیدند. تیم قایقرانی روئینگ دو نفره ایران یکی از پرچم‌داران افتخار آفرینی برای ما در مسابقات هانگژو بودند. در این رقابت ایران با ترکیب مهسا جاور و زینب نوروزی در مرحله گروهی در بین قایق‌های قزاقستان، کره‌جنوبی، سریلانکا، ویتنام زمان ۷ دقیقه و ۹ ثانیه و ۲۹ صدم ثانیه را ثبت کرد و اول شد و به فینال A رسید و در نهایت تیم چین به عنوان میزبان مسابقات در جایگاه نخست ایستادند.

دختران ایران آبروی کاروان امید در قاره‌کهن

دبل‌نقره بانوان روئینگ‌باز با چهار ملی‌پوش درخشان

رقابت فینال روئینگ ۴ نفره زنان نیز صبح روز دوشنبه با حضور تیم چهار نفره ایران، چین، اندونزی، قزاقستان و ویتنام برگزار شد که در پایان، تیم زنان ایران شامل نازنین ملایی، مهسا جاور، زینب نوروزی و فاطمه مجلل با ثبت زمان و رکورد ۶ دقیقه و ۵۱ ثانیه و ۸۲ صدم ثانیه و با اختلافی کمتر از ۹ ثانیه نسبت به چین، به مقام دوم و مدال نقره بازی‌های آسیایی هانگژو رسیدند.

دختران ایران آبروی کاروان امید در قاره‌کهن

طلسم‌شکنی فرانک پرتوآذر در جاده‌های آسیایی

فرانک پرتوآذر نیز در جریان رقابت دوچرخه‌سواری کوهستان بازی‌های آسیایی پس از دو ورزشکارِ کشور میزبان در جایگاه سوم قرار گرفت و صاحب مدال برنز شد. پرتوآذر موفق شد، ورزشکار قزاقستانی که رنک یک مسابقات را در اختیار داشت، پشت‌سر بگذارد و نخستین مدال‌آور رشته دوچرخه‌سواری زنان ایرانی در بازی‌های آسیایی لقب گیرد. چهار سال پس از اینکه او در بازی‌های آسیایی جاکارتا، به شکلی غیرمنتظره در مسیر، دچار پارگی زنجیر شد و مدال را از دست داد، به این رقابت برگشت و جبران مافات کرد و شایستگی‌های خود را به نمایش گذاشت.

دختران ایران آبروی کاروان امید در قاره‌کهن

دختر شیرازی دوچرخه سواری ایران روز گذشته با ۱۴ دوچرخه سوار از ۹ کشور به رقابت پرداخت و این در حالی بود که چین، اندونزی، فیلیپین، قزاقستان و تایلند هر کدام با دو نماینده و هنگ کنگ، نپال، ژاپن و چین تایپه که هر کدام با یک نماینده در رقابت حضور داشتند. در این رقابت، فرانک زمان یک ساعت و ۴۲ دقیقه و ۴۴ ثانیه را به ثبت رساند در حالی که زمان هونگ فنگ‌لی چینی یک ساعت و ۳۰ دقیقه و ۵۹ ثانیه (۱۲ دقیقه کمتر از پرتوآذر) بود. کایژیا ما از چین نیز زمان یک ساعت و ۳۶ دقیقه و ۴۵ ثانیه را ثبت کرد و نقره گرفت. نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده پرتوآذر آلینا سارکولووآ از قزاقستان بود که سه دقیقه دیرتر از دوچرخه‌سوار ایرانی به خط پایان رسید.

رزرو دو مدال توسط خواهریان منصوریان

دیگر بانوان مدال‌آور ایران در مسابقات هانگژو در رشته ووشو خواهران منصوریان هستند. در روز دوم پیکارهای ووشو بازی‌های آسیایی هانگژو، شهربانو منصوریان نماینده وزن کمتر از ۶۰ کیلوگرم ساندا زنان ایران به مصاف “گوزل رحمدوفا” از ترکمنستان رفت، که در این دیدار موفق شد، حریف خود را در کمتر از یک دقیقه ناک اوت کند و راهی مرحله نیمه‌نهایی این وزن شده و نشان برنز خود را قطعی کند.

همچنین الهه منصوریان در مرحله یک‌چهارم نهایی وزن ۵۲- کیلوگرم مسابقات ووشو بازی‌های آسیایی ۲۰۲۳ هانگژو چین روز _سه‌شنبه چهارم مهرماه_ به مصاف سامرین التاف از پاکستان رفت و موفق شد حریف خود را شکست بدهد و ضمن صعود به مرحله نیمه‌نهایی، مدال برنز خود را قطعی کند. به مصاف نماینده اندونزی خواهد رفت تا کماکان یکی از شانس‌های کسب مدال طلای کاروان ایران در مسابقات پیش‌رو باشد.

بدشانسی بزرگ‌ترین مانع مقابل دختر ووشوکار

در بخش اجرای فرم رشته ووشو (تالو) مینا پناهی که با انگیزه بالایی به میدان رفته بود، با یک بدشانسی مواجه شد. این ورزشکار کشورمان در هنگام اجرای فرم نانچوان - نن دائو و در حین فرود یک اتفاق تلخ را تجربه کرد و مصدوم شد. این ورزشکار که نتوانست کار خود را در این رقابت به پایان برساند، با توجه به شدت مصدومیت توسط کادر پزشکی مسابقات با برانکارد از سالن مسابقات خارج شد.

دختران ایران آبروی کاروان امید در قاره‌کهن

در حالی که پناهی به بیمارستان اعزام شده بود، وی ادامه مسابقات را از دست داد و نتوانست حتی فرم خود را به‌صورت کامل اجرا کند. این بانوی ووشو کار ایرانی یکی از امیدهای کسب مدال در این مسابقات بود و باتوجه به رکوردهایی که به ثبت رسانده بود انگیزه و امید زیادی برای رفتن روی سکو داشت که روی یک اشتباه و بدشانسی دچار مشکل شد و مسابقات را از دست داد تا کاروان ایران یکی از شانس‌های مدال خودش را به این دلیل از دست بدهد.

در چند دوره گذشته بازی‌های آسیایی، روند مدال‌آوری بانوان پیشرفت قابل توجهی داشته است و به نظر می‌رسد در هانگژو هم این روال با قدرت ادامه پیدا کند، همچنان‌که تا بدین‌جا بانوان چراغ مدال‌آوری را روشن کرده‌اند.

کد خبر 690762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.