درس‌های مدیریتی در عرصه قدرت پهپادی را به تصویر کشیدیم

کارگردان فیلم مستند پرچمدار که روایتی از شکل‌گیری و ظهور و بروز قدرت پهپادی ایران است، گفت: با جمع‌بندی که داشتیم به نوعی سعی کردیم درس‌های مدیریتی که باعث شده به قدرت پهپادی تبدیل شدیم را به تصویر بکشیم.

به گزارش ایمنا، فیلم مستند «پرچمدار» به تهیه‌کنندگی «محمد شلتوکی و محمود روزبهانی» و کارگردانی «محمد شلتوکی» عصر امروز در حوزه هنری انقلاب اسلامی با حضور جمعی از مقامات لشکری و کشوری رونمایی شد؛ محمد شلتوکی با اشاره به شکل‌گیری ایده ساخت این اثر از اسفند ۱۳۹۷ اظهار کرد: رزمایشی در جنوب کشور به نام رزمایش الی بیت‌المقدس برگزار شد که برای ما تازگی داشت و جذاب بود و برای نخستین بار با واژه پهپادی روبه‌رو می‌شدیم و واکنش خاص و عجیب مقامات و رسانه‌های صهیونیستی و غربی را به دنبال داشت که از تولید عجیب و غریبی صحبت می‌کردند و قدرت پهپادی ایران را یکی از ارکان جدید قدرت نظامی ایران نام می‌بردند.

وی افزود: منبعی در ابتدا برای تولید مستند نداشتیم، اما از اسفند ۱۴۰۰ با پشتیانی سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی کار شروع شد. در ابتدای کار با دیدگاه کاملاً نظامی وارد شدیم و بعدها که متوجه شدیم چه قصه‌هایی در این نهفته است باعث انقلاب فکری در من شد.

کارگردان مستند سینمایی پرچمدار خاطرنشان کرد: با وجود سابقه‌ای که در حوزه خبر امنیتی و دفاعی داشتم رویکرد خود را تغییر دادم و با جمع بندی که داشتیم به نوعی سعی کردیم درس‌های مدیریتی که باعث شده به قدرت پهپادی تبدیل شدیم را به تصویر بکشیم.

وی به حمایت‌های مجموعه نیروی هوافضا سپاه پاسداران اشاره کرد و گفت: باید از سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه که به ما اعتماد کردند و پروژه را به ما سپردند، تشکر کنم، سوژه‌هایی در حوزه هوافضا وجود دارد که در چند لایه زیرین قرار دارند و خیلی ارزشمند است.

شلتوکی از همکاران حوزه رسانه و فرهنگ کشور خواست که به موضوعاتی مانند قدرت پهپادی کشور بپردازند و افزود: اگر داعیه‌دار مسائل فرهنگی هستیم باید توجه کنیم خیلی از مشکلات حل شده و به توانمندی رسیده‌ایم، اما لازم است به این درس‌ها توجه داشته باشیم و پرچمدار نقطه شروعی برای پرداخت به مسائلی باشد که در لایه‌های زیرین قرار دارند.

فیلم مستند «پرچمدار» از تولیدات خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران با موضوع قدرت پهپادی جمهوری اسلامی ایران، عصر امروز چهارم مهرماه ۱۴۰۲ با حضور مقامات و مسئولان لشکری و کشوری در مرکز حوزه هنری رونمایی شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 690720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.