پیشگیری از اعتیاد در جامعه نیازمند تلاش بیشتر است

استاندار گیلان گفت: پیشگیری از اعتیاد در جامعه و آگاه کردن خانواده‌ها به ویژه نوجوانان و جوانان از عواقب خطرناک مصرف مواد مخدر نیازمند همت و تلاش بیشتر است.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان، اسدالله عباسی امروز_ سه‌شنبه چهارم مهرماه_ در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان اظهار کرد: پیشگیری تنها کنترل مرزها و مبارزه با قاچاقچیان نیست بلکه باید بر روی اندیشه و فکر مردم و خانواده‌ها کار کرد و آنان را از این بلای خانمان سوز آگاه ساخت.

وی افزود: هزینه‌های پیشگیری به طور حتم بسیار کمتر از هزینه‌های درمان است و با وجود اینکه معتادان برای جامعه هزینه‌های مادی و معنوی دارند، باید در بخش پیشگیری بیشتر تلاش کنیم.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: با وجود حدود ۸۰۰ نوع مواد مخدر، دشمنان در این بخش به صورت خاموش و خزنده تلاش می‌کنند تا نوجوانان و جوانان را در دام اعتیاد قرار دهند.

عباسی تصریح کرد: با توجه به اینکه شهدای بسیاری در راه مبارزه با مواد مخدر نثار میهن شده است، باید تلاش کنیم تا تعداد معتادان در جامعه کاهش یابد.

وی اظهار کرد: با بازگشایی مدارس و مراکز آموزش عالی، نهادهای فرهنگی و آموزش و پرورش باید برای مبارزه با اعتیاد و پیشگیری از آن، برنامه‌های مختلف را اجرا و نوجوانان و جوانان را از خطرات اعتیاد آگاه کنند تا فریب تبلیغات پرزرق و برق را نخورند.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه مسئولان فرهنگی باید با ساخت برنامه‌های مختلف دانش آموزان و همچنین خانواده‌های آنان را از خطرات ناشی از استفاده از مواد مخدر صنعتی آگاه سازند، گفت: برای مبارزه جدی با مواد مخدر و کاهش معتادان در جامعه باید همفکر بود و همه دستگاه‌های مربوطه به خصوص مراکز فرهنگی باید با تعامل با یکدیگر در جهت پیشگیری از اعتیاد برنامه‌های مؤثری را تهیه و ارائه کنند.

کد خبر 690717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.