یک سوم صنایع دستی شناخته شده جهان در اصفهان وجود دارد

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان گفت: اصفهان ۲۲ هزار میراث فرهنگی شناخته‌شده دارد که دو هزار مورد آن ثبت ملی شده، از طرفی ۱۱۹ صنایع دستی داریم که برابر با یک سوم صنایع دستی شناخته شده در جهان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نادر آخوندی عصر امروز_ سه‌شنبه چهارم مهر ماه_ در آئین افتتاح سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری، صنایع دستی و هتل‌داری اظهار کرد: زمانی که درباره اصفهان صحبت می‌کنیم ذهن‌ها به سمت شهر اصفهان می‌رود در حالی که در سطح استان ۱۱۴ شهر و ۹۰۰ روستا داریم که همگی ظرفیت‌های فراوانی در حوزه گردشگری دارند اما برای هماهنگی میان آن‌ها نیازمند ورود استان هستیم.

وی افزود: با حضور دولت سیزدهم و رویکرد آن در صنعت گردشگری، اولویت اول استان نیز موضوع گردشگری قرار گرفت اما باید قبول کنیم زیرساخت‌های ما برای جذب گردشگر ضعیف است و نیازمند جلسات مختلف هستیم که در این راستا ستاد دائمی سفر شکل گرفت.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اعلام کرد: اصفهان ۲۲ هزار میراث فرهنگی شناخته شده دارد که دو هزار مورد آن ثبت ملی شده، از طرفی ۱۱۹ صنایع دستی داریم که برابر با یک‌سوم صنایع دستی شناخته شده در جهان است.

وی تاکید کرد: با همیاری ایجادشده با بخش خصوصی و کمیته‌های مختلف امیدواریم هرچه زودتر به ایده‌آلمان یعنی درآمدزایی از گردشگری و نجات اصفهان از آلودگی برسیم.

آخوندی با بیان اینکه در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری شهرداری‌ها با قوت ورود پیدا کردند و در این راستا حداقل ۳۰ شهرداری غرفه دارند، گفت: در استان اصفهان لایه‌های مختلف صنعت گردشگری را نمی‌شناسیم و امید است با چنین نمایشگاه‌هایی علم‌مان به‌روزتر شود تا اشتغال‌زایی در صنعت گردشگری هرچه بیشتر رقم بخورد.

کد خبر 690702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.