انقلاب اسلامی حاصل کارهای فرهنگی است

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر گسترش فعالیت‌های فرهنگی و مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن، گفت: انقلاب اسلامی ایران حاصل فعالیت‌های فرهنگی است.

به گزارش ایمنا، آیت‌الله سید نصیر حسینی عصر امروز_ سه‌شنبه، چهارم مهرماه_ در رزمایش سراسری فعالان فرهنگی و هنری بسیج استان کهگیلویه و بویراحمد با عنوان «مثل مصطفی» در یاسوج، اظهار کرد: این جمله معروف که «مِدادُ الْعُلَماءِ افْضَلُ مِنْ دِماءِ الشُّهَداء» بیانگر مهم بودن کار فرهنگی است.

وی فعالیت‌های فرهنگی را کار انبیا، اولیا و ائمه اطهار علیهم السلام دانست و افزود: اگر در جامعه‌ای هدایتگر وجود نداشته و انبیا الهی هدایت جامعه را بر عهده نمی‌گرفتند، همه بشر گمراه می‌شدند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: اگر شهیدی به مقام رفیع شهادت دست پیدا کند، انسان‌هایی در مسیر الهی قرار می‌گیرند و معنویتی در جامعه بشری خلق می‌شود، همه به برکت فعالیت‌های فرهنگی در جامعه است.

وی تصریح کرد: در جاهایی که انبیا الهی حضور نداشتند و یا مردم و حکومت‌های زمانه به حرف ائمه انبیا گوش نمی‌دادند، نتیجه آن کفر، فساد، استبداد و استکبار بود و هر کجا که ائمه اطهار علیهم السلام حضور داشتند، اخلاق، معنویت، عدالت، توحید و انقلاب شکل گرفت.

آیت‌الله حسینی انقلاب اسلامی را مولود کار فرهنگی، حوزه‌های علمیه و تبلیغ دانست و گفت: بعد از انقلاب انبیا الهی، انقلاب اسلامی با همکاری و همراهی خردمندان، نخبگان و حکمای جامعه شکل گرفت که در رأس آن حضرت امام خمینی (ره) رهبری جامعه را بر عهده داشت.

وی افزود: وقتی رهبری یک انقلاب و جریان بر عهده یک انسان فقیه، سالک و عارف باشد نمی‌توان گفت انقلاب ناسالمی است.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه به برکت فرهنگی و ایده توحیدی انقلاب اسلامی در همه صحنه‌ها پیروز شده، گفت: اگر مسئله فرهنگ، معنویت و اخلاق نبود، انقلاب ما در مقابل حمله‌ها، توطئه و ترورهای دشمنان از ابتدا تاکنون موفق نمی‌شد.

وی افزود: جنگ تحمیلی دشمنان برای سقوط نظام و انقلاب بود و این جنگ نیز با پیگیری جنگ اقتصادی، توطئه، ترور، جنگ فرهنگی، جنگ ترکیبی و … تاکنون نیز در راستای ساقط کردن نظام و انقلاب ادامه دارد.

امام جمعه یاسوج خاطرنشان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی علی‌رغم توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمن با حرکت‌های دینی، انقلابی و اسلامی، معنوی و قدم‌های ثابت به پیروزی رسید.

وی تصریح کرد: دشمن امروز نیز بیکار نبوده و همانند گذشته که انواع توطئه‌ها علیه نظام و انقلاب را در دستور کار داشت، هم اکنون نیز تلاش بسیاری برای ضربه زدن به انقلاب نظام انجام می‌دهد.

آیت الله حسینی افزود: دشمن تلاش بسیاری برای تأثیرگذاری بر باورها و افکار نوجوانان و جوانان انجام می‌دهد، چون انقلاب فرهنگی با افکار و ایده‌های مردم در ارتباط است، دشمن نیز در این راستا فعالیت خود را انجام می‌دهد.

کد خبر 690689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.