هزینه ۳۵۰ میلیارد ریالی شهرداری برای ساماندهی رودخانه مرکزی یزد

شهردار یزد با اشاره به هزینه ۳۵۰ میلیارد ریالی شهرداری برای ساماندهی رودخانه مرکزی یزد گفت: برای ساماندهی کامل رودخانه مرکزی یزد به اعتبارات دولتی و کمک دستگاه‌های متولی رودخانه‌ها نیاز است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری یزد، ابوالقاسم محی‌الدینی امروز _ سه‌شنبه چهارم مهر ماه_ در جریان بررسی اقدامات صورت گرفته در راستای ساماندهی رودخانه مرکزی یزد اظهار کرد: شهرداری یزد از سال گذشته تاکنون حدود ۳۵۰ میلیارد ریال برای ساماندهی رودخانه مرکزی هزینه کرده است.

وی افزود: این اعتبارات صرفاً توسط شهرداری انجام شده است که درخواست داریم با کمکی که دولت و دستگاه‌های متولی ساماندهی رودخانه‌ها و مسیل‌ها از جمله آب منطقه‌ای در این زمینه خواهند داشت بتوانیم تا انتهای رودخانه مرکزی را ساماندهی کنیم.

شهردار یزد با اشاره به سیل سال گذشته در شهر یزد افزود: رودخانه مرکزی در برخی نقاط دارای ایراداتی از لحاظ عبور آب و دیواره‌ها بود، همچنین در بخش‌هایی از مسیر تصرفات غیرقانونی شده بود که در فاز اول از بلوار دانشجو تا کوچه ۴۹ بلوار ساماندهی شده و در حال احداث رودخانه هستیم که تا حدود ۱۵ روز آینده به اتمام می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه دیواره‌های ساحلی رودخانه مرکزی احداث شده است، ادامه داد: معابر و خیابان‌های اطراف مسیل نیز ساماندهی شده و مسیر رودخانه در حال پاک‌سازی کامل است.

محی‌الدینی تصریح کرد: در گذشته مسیر رودخانه با لوله‌های دارای قطر کم انجام شده بود که اکنون در حال باکس‌گذاری بتنی برای عبور ایمن روان آب‌ها هستیم تا در فصل پیش رو مشکلی برای همشهریان ایجاد نشود.‌

کد خبر 690650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.