برگزاری «پرفورمنس روایت فتح» در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

«پرفورمنس روایت فتح» یک رویداد فرهنگی و ارزشی است که توسط گروه تئاتر هدف به مناسبت هفته دفاع مقدس در محوطه ورودی تالارهای موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اجرا می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، رویداد فرهنگی «روایت فتح» هم‌زمان با آغاز هفته دفاع مقدس به همت موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و گروه تئاتر هدف در محوطه ورودی تالارهای موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تا تاریخ هفتم مهر ماه از ساعت ۹ الی ۱۲ اجرا می‌شود.

«حمیدرضا صفار» ایده‌پرداز و کارگردان «روایت فتح» درباره این اثر گفت: این پرفورمنس نمایشی وقایعی از دوران قبل از شروع جنگ تحمیلی تا پایان جنگ را دربرمی گیرد.

صفار با اشاره به اهمیت به تصویر کشیدن حماسه جاودان دفاع مقدس ادامه داد: کوشیده شد «پرفورمنسی» ایده‌پردازی شود که در عین سادگی و بهره‌مندی از رشادت‌های آن دوران، بتواند به‌سرعت محتوای خود را به مخاطبان عبوری منتقل کند.

برگزاری «پرفورمنس روایت فتح» در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

وی درباره نحوه‌ی اجرای این پرفورمنس نمایشی، گفت: این نمایش با بهره‌گیری از تلفیق عناصر موسیقی، رنگ‌آمیزی و تئاتر در تابلوهای آرامش، یورش، فتح (حماسه آزادسازی خرمشهر)، زندگی و پایان جنگ اجرا می‌شود.

صفار افزود: اجرای گروه «سیلور من» با انجام حرکات نمایشی و ارتباط با مخاطبان از دیگر بخش‌های این اجرا است.

وی در پایان گفت: گروه نمایشی هدف از گروه‌های تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرری است که با حضور جمعی از بازیگران خلاق این پرفورمنس را اجرا می‌کنند.

صفار از هنرمندان عرصه هنرهای نمایشی است که تاکنون اجرای تئاترهای خیابانی متعددی در حوزه دفاع مقدس و مقاومت در فضای باز موزه ملی انقلاب اسلامی را در کارنامه دارد.

کد خبر 690624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.