آژانس‌ها در حوزه گردشگری مقاومت فعالیت خواهند کرد

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از برنامه‌ریزی برای فعالیت تخصصی آژانس‌ها در حوزه گردشگری مقاومت خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عزت‌الله ضرغامی امروز_سه‌شنبه چهارم مهر ماه_ در سفر به کرمان، با همراهی استاندار، معاونین و مدیرکل میراث ضمن حضور در گلزار شهدای کرمان، به مقام شامخ شهید سلیمانی ادای احترام کرد.

وی که برای سومین مرتبه به کرمان سفر کرده است، گردشگری مقاومت را از مزیت‌های صنعت گردشگری در کرمان برشمرد و از برنامه‌ریزی برای فعالیت تخصصی آژانس‌ها در حوزه گردشگری مقاومت خبر داد.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به تعیین مسیرهای مقاومت و محورهای مربوط به آن، گفت: مسیرهای گردشگری تا مرقد سردار سلیمانی ادامه می‌یابد و گروه‌هایی در این حوزه فعالیت می‌کنند تا موضوع گردشگری مقاومت نهادینه شود.

وی در ادامه طی بازدید از موزه در حال احداث جیرفت، تصریح کرد: این موزه از مهمترین موزه‌های جمهوری اسلامی است و اگر راه بیفتد می‌تواند قطب حوزه‌های معرفی و ارائه میراث فرهنگی و تاریخ تمدنی ایران باشد.

تکمیل موزه جیرفت در گرو تأمین ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار است

ضرغامی با اشاره به اینکه برای تکمیل موزه جیرفت ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است، ادامه داد: بودجه عمرانی یا تملک دارایی در نیمه اول سال جاری تخصیص پیدا نکرده است؛ باید فکر اساسی برای تأمین اعتبار کنیم.

وی با اشاره به اینکه وظیفه مدیریت توصیف نیست، بلکه ارائه راه حل و اقدام عملی است، گفت: باید با مشارکت بعضی نهادها کار را با فازبندی جلو ببریم و موقعیت جدید اعتباری پیدا کنیم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: یکی از سیاست‌های ما در حوزه مدیریت موزه‌ها تمرکز زدایی است تا بعضی اشیای ارزشمند را در استان‌ها نمایش دهیم و مردم دسترسی به اشیای تاریخی ملی داشته باشند.

وی ادامه داد: با فراهم شدن زمینه‌ها، بخشی از اشیا تاریخی ارزشمند ولو به صورت نمایشگاه‌های دوره‌ای و نوبه‌ای در موزه جیرفت به نمایش گذاشته می‌شود.

کد خبر 690617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.