هفته دفاع مقدس فرصت ورق زدن آلبوم ایثار و فداکاری است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: هفته دفاع مقدس فرصت ورق زدن آلبوم ایثار و فداکاری است و خاطرات روزهایی را زنده می‌کند که ایمان و معنویت، از خودگذشتگی، همدلی و همکاری همه جامعه را فرا گرفته بود. 

به گزارش ایمنا، محمدعلی زلفی‌گل در آئین بزرگداشت هفته دفاع مقدس که با حضور سرلشکر صفوی در ستاد این وزارتخانه برگزار شد، اظهار کرد: هفته دفاع مقدس به ما یادآوری می‌کند که مدیون خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران هستیم و امنیت امروز ما نتیجه جهاد رزمندگان در عرصه نبرد و فداکاری خانواده آنان در پشت صحنه بود.

وی تاکید کرد: امروز نیز مدیون نیروهای مسلح هستیم و باید قدردان آنان باشیم که با تلاش و جهاد شبانه‌روزی امنیت ما در مرزها و در داخل کشور تأمین می‌کنند؛ قدردانی از نیروهای مسلح کشور نه تنها از روی ادب و اخلاق بلکه رعایت انصاف صورت می‌گیرد چرا که آنان جان عزیز خود را برای حفظ امنیت ما در طبق اخلاص گذاشتند.

وزیر علوم ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی به جامعه علمی کشور از استادان و یاوران علمی خواست فرصت خدمت به جویندگان راه علم و دانش را غنیمت بدانند و حداکثر تلاش خود را در این مسیر به‌کار گیرند و بدانند این فرصت کوتاه است.

سامانه شهدای آموزش عالی ایجاد می‌شود

قائم مقام معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم نیز در این آئین گفت: سامانه زندگی‌نامه ۴۲۰۰ شهید دانشجو راه اندازی شده است و بخشی از زندگی شهدای دانشجو در این سامانه قابل مشاهده است.

رشید جعفرپور گفت: همزمان با ستاد وزارت علوم در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی نیز برنامه‌هایی برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس در حال برگزاری است.

رئیس بسیج اساتید وزارت علوم با اشاره به اهمیت نهادینه شدن ارزش‌های دفاع مقدس در جامعه گفت: باز تولید فرهنگ دفاع مقدس در دانشگاه‌ها از برنامه‌های معاونت فرهنگی وزارت علوم است و اقداماتی نیز انجام شده است.

اجرای گروه سرود دانش آموزی مشکات و ملودی‌های نظامی توسط یگان موزیک نیروی انتظامی از بخش‌های جذاب این برنامه بود که به همت پایگاه بسیج کارکنان وزارت علوم و دفتر مشاور وزیر علوم در امور ایثارگران برگزار شد.

منبع: خبرگزاری آنا

کد خبر 690609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.