سرقت رمز پویا با ترفند برنده شدن در قرعه‌کشی خودرو

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: کلاهبرداری که به بهانه برنده شدن در قرعه‌کشی ثبت‌نام خودرو پس از اخذ اطلاعات کارت حساب بانکی و رمز یک‌بار مصرف فردی اقدام به کلاهبرداری از وی کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی اظهار کرد: در پی شکایت شهروند اصفهانی مبنی بر اینکه شخص ناشناسی به بهانه برنده شدن در قرعه‌کشی خودرو با وی تماس تلفنی برقرار و با اقدامات فریبنده کلاهبرداری کرده است، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات تکمیلی کارشناسان پلیس فتا مشخص شد متهم با فریب مالباخته او را ترغیب به ارائه اطلاعات کارت بانکی جهت واریز هزینه صدور حواله خودرو و سپس اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب او کرده است.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان تصریح کرد: در نهایت در بررسی‌های تخصصی و پلیسی، متهم شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی به همراه تجهیزات و ادله‌های دیجیتالی مورد استفاده، به پلیس فتا دلالت داده شد.

وی ادامه داد: شهروندان توجه داشته باشند که برای بهره‌مندی از جوایز مسابقات و قرعه‌کشی‌ها نیاز به واریز وجه نیست و از ارائه اطلاعات هویتی و حساب بانکی به افراد ناشناس خودداری و جهت دریافت اطلاعات و اخبار مربوط به ثبت‌نام خودرو به سایت‌های رسمی و معتبر خودروسازان مراجعه کنند.

سرهنگ مرتضوی خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند تخلفات صورت گرفته در فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری و لینک ثبت گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

کد خبر 690608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.