ساخت و نصب ۱۴۰ المان در شهر سنندج طی یک سال گذشته

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری سنندج گفت: طی سال گذشته ۱۴۰ المان ثابت و موقت به مناسبت‌های مختلف در سطح شهر سنندج ساخته و نصب شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی اصغری امروز _سه‌شنبه چهارم مهرماه_ در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای شهر سنندج که به بررسی عملکرد سه سازمان فرهنگی، سیما و منظر و روابط عمومی شهرداری سنندج اختصاص داشت، اظهار کرد: مقوله شور و نشاط و امیدآفرینی در طراحی‌های سیما و منظر شهری مورد توجه این سازمان قرار گرفته است و یکی از شهرهایی هستیم که بهترین و بیشترین المان‌ها را در یک سال گذشته در سطح شهر نصب کرده‌ایم.

وی افزود: طی یک سال گذشته ۱۴۰ المان ثابت و موقت در سطح شهر سنندج ساخته و نصب شده است که المان‌های ثابت به موضوعاتی همچون شهر خلاق موسیقی و پایتخت کتاب ایران و المان‌های موقت نیز به مناسبت‌ها و اعیادی همچون نوروز، شب چله و بازگشایی مدارس و… اختصاص یافته است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری سنندج با اشاره به نورپردازی پارک جنگلی آبیدر و برخی دیگر از پارک‌های سطح شهر گفت: در راستای طرح کاشت یک میلیارد اصله نهال در کشور نیز شهرداری سنندج تاکنون شش‌هزار اصله نهال را از اداره منابع طبیعی تحویل گرفته و در سطح شهر کاشت کرده است.

وی با بیان اینکه با توجه به تمهیدات صورت گرفته امسال شاهد خشک شدن درختان در سطح شهر نبودیم، ادامه داد: برای سال آینده در برنامه داریم که تمام درختان را هوشمندسازی و به آبیاری قطره‌ای مجهز کنیم.

اصغری با عنوان اینکه تدوین برنامه جامع فضای سبز شهر سنندج نیز در دست اقدام است، افزود: با توجه به اینکه امورات فضای سبز آبیدر را به بخش خصوصی واگذار کرده‌ایم برای حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: امسال با توجه به تمهیدات صورت گرفته شاهد کمترین آتش‌سوزی در پارک جنگلی آبیدر بودیم و آتش‌سوزی‌ها به صورت سطحی بوده است.

ساخت و نصب ۱۴۰ المان در شهر سنندج طی یک سال گذشته

برگزاری برنامه‌های فرهنگی از مطالبات اصلی مردم سنندج است

سرکوت نجفی، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سنندج نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: برگزاری برنامه‌های فرهنگی از مطالبات اصلی مردم شهر سنندج است و هرچه کار بیشتری صورت گیرد مطالبات مردم نیز بیشتر می‌شود.

وی افزود: طی دو سال گذشته نیز سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری سنندج برنامه‌های فرهنگی بسیار متنوعی را برگزار کرده یا با ادارات و نهادهای فرهنگی در اجرای برنامه‌ها همکاری داشته است که از جمله آن برگزاری مراسم باشکوه نوروز با حضور دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو ایران در شهر سنندج بود.

رئیس سازمان فرهنگی شهرداری سنندج، مشارکت در برنامه‌های پایتخت کتاب، حضور در جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی، حضور دفنوازان کردستانی در برنامه آغازین نوروز پایتخت، برگزاری جشنواره غذا، حضور سفرا و نمایندگان در شهر سنندج، برگزاری پویش‌ها و نشست‌های فرهنگی، اجرای مسابقات ورزشی و برنامه‌های مناسبتی را بخشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه فرهنگی عنوان کرد.

وی تصریح کرد: اقدامات دو سالانه شهرداری سنندج نیز در قالب یک کتاب فاخر به چاپ خواهد رسید.

صلاح وکیلی، مدیر روابط عمومی شهرداری سنندج نیز در این جلسه اظهار کرد: طی شش ماهه نخست سال جاری ۲۴۰ خبر و ۱۲۰ تیزر اقدامات صورت گرفته شهرداری سنندج، توسط روابط عمومی این نهاد تهیه شده است.

وی افزود: تولید خبرهای نشاط آفرین در اولویت کاری ما قرار گرفته است و تعامل با خبرنگاران استان نیز رضایتمندی این قشر را فراهم کرده است.

کد خبر 690603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.