بازی‌های آسیایی هانگژو؛ نخستین مسابقات بدون کربن تاریخ

هانگژو در تلاش برای میزبانی بزرگترین رویداد ورزشی در آسیا و تبدیل آن به اولین بازی‌های آسیایی بدون کربن در تاریخ، به یک برنامه جاه‌طلبانه زیست‌محیطی جامه عمل پوشانده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بازی‌های آسیایی هانگژو بر اجرای چند اقدام ویژه از جمله تأمین انرژی و حمل‌ونقل سبز، سیستم بازیابی منابع و جبران کربن برای همسویی با تلاش‌های جهانی برای رویدادهای ورزشی پایدار متمرکز است. برگزارکنندگان بازی‌های آسیایی هانگژو تمام تلاش خود را کرده‌اند تا مفاهیم سبز، هوشمندی و مقرون‌به‌صرفگی را در تمام ساختارهای فیزیکی مکان بازی‌ها به کار ببندند. در ادامه به راهکارهای هانگژو برای میزبانی کربن‌صفر می‌پردازیم.

تأمین انرژی پاک

هانگژو با تعهدی جدی به اصول اخلاقی، دوستدار محیط زیستی، فناوری و مقرون‌به‌صرفگی بازی‌های آسیایی، اطمینان داده است که تمام ۶۵ سالن و دفتر مورد استفاده در این رویداد از مارس تا دسامبر سال جاری با برق پاک و سبز تغذیه می‌شوند.

این شهر ۶۲۱ میلیون کیلووات‌ساعت برق سازگار با محیط زیست را برای بازی‌های آسیایی تأمین کرده است و انرژی‌های تجدیدپذیر را از منابع پاک دور از طریق شبکه‌های ولتاژ فوق‌العاده بالا (UHV) برای تأمین انرژی مکان‌های برگزاری این رویداد انتقال داد. این امر از طریق پروژه‌های برق PV (فتوولتائیک) در استان‌های چینگهای، گانسو، ژجیانگ، فلات لس در شمال چین، پروژه‌های برق بادی در شهر هامی و پروژه‌های بادی دریایی در ژجیانگ انجام شد.

زیرساخت خودروهای برقی

شرکت تأمین برق شبکه ایالتی هانگژو شبکه‌ای جامع از شارژرها را در مکان‌ها و مناطق کلیدی برای ترویج سفر سبز در طول بازی‌ها نصب کرد. هانگژو با ۱۰۲ ایستگاه شارژ عادی و ۲۰۲۴ شمع شارژ، وسایل نقلیه الکتریکی را به عنوان یک گزینه حمل‌ونقل پایدار پذیرفته است. در مناطق برگزاری بازی‌ها، ماشین‌ها می‌توانند همزمان پارک و شارژ شوند!

بازی‌های آسیایی هانگژو؛ نخستین مسابقات بدون کربن تاریخ

صرفه‌جویی در انرژی با طراحی‌های نوآورانه نورپردازی

مکان اصلی برگزاری مسابقات، نمادین‌ترین سالن بازی‌ها است که با نام «نیلوفر بزرگ» شناخته می‌شود و ظرفیت ۸۰ هزار نفری دارد و مساحتی معادل ۲۲۹ هزار متر مربع را پوشش می‌دهد. مکان پروانه‌ای شکل دیگر برای ورزش‌های آبی در نظر گرفته شده است که دارای ۲۱۰ لوله نوری است و نور طبیعی را پخش می‌کند و باعث صرفه‌جویی در انرژی و فضایی سازگار با محیط زیست می‌شود.

پشت بام‌های سبز در اماکن ورزشی

مرکز ورزش‌های آبی مسابقات با نام فویانگ دارای یک بام سبز به مساحت ۲۴ هزار متر مربع با انواع مختلف گیاهان است. این بام سبز به تثبیت کربن، آزادسازی اکسیژن، عایق حرارتی و کاهش رواناب آب طوفان کمک می‌کند.

ابتکار پسماند صفر

غذاخوری دوستدار محیط زیست: سالن‌های غذاخوری از نور خورشیدی و ظروف زیست‌تخریب‌پذیر سازگار با محیط زیست استفاده می‌کنند. فنجان‌ها نیز از کاه گندم ساخته شده‌اند.

مصرف آگاهانه: کمپین‌های "بشقاب خود را پاک کنید" ضایعات مواد غذایی را به حداقل می‌رساند، در حالی که خرید بدون پلاستیک و دوچرخه‌های اشتراکی انتخاب‌های پایدار را تشویق می‌کند.

حرکت سبز: برای تشویق استفاده از حمل‌و نقل سازگار با محیط زیست، دوچرخه‌های اشتراکی به راحتی در دسترس هستند و به شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد تا به طور پایدار در شهر گردش کنند.

هدایای کم‌کربن: ساکنان دهکده ورزشی می‌توانند برای اقدامات سبز مانند استفاده از حمل‌ونقل عمومی یا پیاده‌روی امتیاز کسب کنند. این امتیازها را می‌توان با "هدایای کم کربن" مبادله کرد که تشویق به انجام فعالیت‌های دوستدار محیط زیست است.

بازی‌های آسیایی هانگژو؛ نخستین مسابقات بدون کربن تاریخ

تجربه مبتنی بر فناوری

• دستگاه دوچرخه سواری مجازی: ورزشکاران می‌توانند دوچرخه‌سواری مجازی را برای تفریح و تناسب اندام تجربه کنند.

• ربات نوازنده پیانو: پیانیست‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در مناطق مختلف دهکده اجرای موسیقی می‌کنند.

• وسایل نقلیه خودکار: افراد می‌توانند با اتوبوس‌های هوشمند بدون راننده در اطراف بگردند.

• ربات‌های از بین برنده پشه: ماشین‌های خودکار منطقه را عاری از پشه نگه می‌دارند.

• ماشین‌های تمیز کننده: ربات‌ها به طور اتوماتیک از طریق سنسورها زباله‌ها را جمع‌آوری می‌کنند.

بازی‌های آسیایی هانگژو؛ نخستین مسابقات بدون کربن تاریخ

امکانات قابل استفاده مجدد

از ۵۶ سالن مورد استفاده برای بازی‌ها، تنها ۱۲ سالن جدید ساخته شده است. ۴۴ مورد دیگر از مواد از پیش‌ساخته و قابل بازیافت ایجاد شده است. به عنوان مثال، دیوارهای شیشه‌ای و جایگاه تماشاگران کورت‌های اسکواش را می‌توان به راحتی جدا کرد و مورد استفاده قرار داد.

کد خبر 690569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.