اهدای ۶۴۳ واحد خون توسط جوانان هلال احمر کرمان

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان کرمان از مشارکت ۶۴۳ عضو جوان داوطلب در برنامه‌های اهدای خون در سراسر استان در نیمه اول سال جاری خبر داد و گفت: بیش از ۲۸۹ هزار واحد خون توسط اعضای جوانان و داوطلب به بیماران و نیازمندان فرآورده‌های خونی اهدا شده است.

هادی فرشید در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: تأمین داوطلبانه خون سالم و فرآورده‌های خونی برای بیماران نیازمند یکی از برنامه‌های اصلی و راهبردی جمعیت هلال احمر است.

وی با اشاره به مشارکت ۶۴۳ عضو جوان داوطلب در برنامه‌های اهدای خون در سراسر استان کرمان در نیمه اول سال جاری افزود: بیش از ۲۸۹ هزار سی سی خون توسط اعضای جوانان و داوطلب به بیماران و نیازمندان فرآورده‌های خونی اهدا شده است.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به اهمیت تشویق افراد به ویژه اعضای جوانان در انجام مسئولیت‌های اجتماعی گفت: با انجام فراخوان‌های عمومی و اختصاصی (شرایط عادی و اضطرار) در قالب برنامه ملی پویش قرار مهربانی و ایجاد آمادگی‌های لازم در بین داوطلبان نسبت به تأمین مستمر خون سالم، در یکسان‌سازی میزان دسترسی مناسب بیماران در مراکز شهرستان‌ها و مناطق حاشیه‌ای و دورافتاده استان تلاش کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: هلال احمر نهادی بشردوستانه است که «اتکا بر خدمات داوطلبانه» یکی از اصول اساسی و هفت گانه آن به شمار می‌رود و باید با اتکای به این خدمات، رسالت خود را تداوم بخشد.

فرشید ادامه داد: اعضای داوطلب و جوان هلال احمر که برای انتقال خون به مرکز خدمات دریافت و اهدای خون داوطلبانه می‌آیند، اعضای هستند که تعهد اجتماعی دارند، در قبال اجتماع احساس مسئولیت می‌کنند و با اعتقاد به نوع دوستی، ایثارگرانه خون خود را اهدا می‌کنند.

کد خبر 690541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.