مسئولان تشکل‌های قرآنی از ظرفیت مساجد استفاده کنند

امام جمعه سمنان گفت: مسئولان تشکل‌های قرآنی باید از ظرفیت مساجد برای ایجاد پایگاه‌های قرآنی استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام مرتضی مطیعی امروز _سه شنبه چهارم مهرماه_ در آئین افتتاح مهد قرآن حرم حضرت یحیی بن موسی کاظم (ع) سمنان، اظهار کرد: مسئولان تشکل‌های قرآنی باید از ظرفیت مساجد برای ایجاد پایگاه‌های قرآنی استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه تلاوت قرآن کریم حتی در سفر، تجارت و بیماری نیز توصیه شده است، افزود: تلاوت قرآن کریم و تدبر در آن، یکی از ارکان اصلی سیره امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب است.

امام جمعه سمنان، تدبر در قرآن مجید را شرط ایجاد انس و الفت با آن دانست و خاطرنشان کرد: قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت (س) ریسمان الهی هستند که تا روز قیامت مایه خیر و برکت خواهند بود.

مطیعی با اشاره به توصیه‌های بزرگان برای تبعیت محض از ولایت فقیه، تصریح کرد: برخی تصور می‌کنند در عصر غیبت هیچ وظیفه‌ای ندارند و فقط باید صبر کنند تا امام زمان (عج) ظهور کند در حالی که منتظران آن حضرت باید خود را به هر مقدار که می‌توانند برای ظهور آماده کنند.

وی در خصوص شبهه افکنی برخی افراد در خصوص سن امام زمان (عج) در هنگام آغاز امامت، گفت: امر امامت فقط به تشکیل حکومت محدود نمی‌شود بلکه موضوعی فراگیر و الهی است که یکی از کارکردهای آن هدایت معنوی امت است.

کد خبر 690516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.