جمع آوری بیش از ۱۷ هزار تن پسماند توسط شهرداری تهران در ایام اربعین

معاون خدمات شهری، شهرداری تهران گفت: شهرداری پایتخت در کربلا، نجف، طریق، کوفه، سامرا و کاظمین نیروهای خود را مستقر کرده بود و در در ایام پیاده‌روی اربعین ۱۷ هزار و ۲۵۰ تن پسماند در مرزها و شهرهای کشور عراق جمع‌آوری شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین نظری امروز _سه‌شنبه چهارم مهرماه_ در یکصد و هفتاد و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: ۲۲ میلیون نفر در حماسه اربعین در عراق حضور داشتند و خدمتگزاران شهر همواره در مراسم‌های مختلف تلاش می‌کنند و زحمت‌های این قشر کمتر دیده می‌شود و این کوشش جای تقدیر دارد.

وی افزود: در سال جاری شهرداران و اعضای شورای شهرها درخواست و تمایل داشتند در حماسه اربعین همراهی کنند و حضور داشته باشند.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: رویکرد امسال شهرداری تهران در این حماسه پررنگ‌تر بود اما با این وجود تلاش شهرداران کلانشهرهای دیگر نیز قابل تقدیر است.

وی بابیان اینکه در ستاد مرکزی اربعین تصمیم گرفته شد، حکم کمیته خدمات شهری به سازمان شهردای‌ها سپرده شود اما اصلاحات صورت گرفت و این مسئولیت مجدد به شهرداری تهران واگذار شد، ادامه داد: احکام برای شهرداران صادر شد و ساختار تنظیمی به گونه‌ای بود که خدمات‌دهی در دو بخش مرزهای ورودی و خروجی انجام و در پنج شهر عراق نیز خدمات‌رسانی انجام شود.

نظری با اشاره به اینکه سه هزار و ۴۴۰ نفر از نیروهای شهرداری در مرزها مستقر بودند، تصریح کرد :۶۴۰ دستگاه ماشین آلات خدمات شهری و آتش‌نشانی در مرزها حضور داشتند.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران خاطرنشان کرد: شهرداری پایتخت در کربلا، نجف، طریق، کوفه، سامرا و کاظمین نیروهای خود را مستقر کرده بود و در در ایام پیاده‌روی اربعین ۱۷ هزار و ۲۵۰ تن پسماند در مرزها و شهرهای کشور عراق جمع‌آوری شد.

وی گفت: حمل‌ونقل در اربعین امسال بهتر انجام شد و ۹۰۰ دستگاه اتوبوس از تهران و دیگر کلانشهرها به مرزها اعزام شدند، حمل‌ونقل متوفیان در عراق با همکاری جمعیت هلال احمر و سازمان بهشت زهرا (س) انجام و ۴۳ نفر از ۱۰۰ فوتی توسط این سازمان به سردخانه مستقر، منتقل شدند.

نظری افزود: همزمان با مراسم جاماندگان اربعین نیز جمع‌آوری پسماند همزمان انجام و شهر در کمترین زمان به حالت عادی بازگشت.

کد خبر 690500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.