قیمت نفت امروز ۵ مهر/ نفت برنت به ۹۳ دلار نزدیک شد

قیمت سبد نفتی اوپک در آخرین تغییر ۹۵.۳۱ دلار بود. همچنین قیمت هربشکه نفت برنت به ۹۲.۹۶ دلار رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قیمت هر بشکه نفت در بازار جهانی امروز با افزایش یک دلاری همراه بود که به نظر می‌رسد به دلیل محدودیت‌هایی است که عربستان و روسیه در عرضه نفت خود اعمال کرده‌اند.

بهای معاملات آتی نفت برنت با ۰.۸ درصد افزایش به ۹۴.۷۰ دلار در هر بشکه رسید. علاوه بر این بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۸۳ سنت افزایش به ۹۱.۲۲ دلار رسید. همچنین قیمت نفت در ماه اکتبر ممکن است در مجموع روند نوسانی را نشان دهد. بعید است در کوتاه مدت از ۱۰۰ دلار فراتر رود، اما انتظار می‌رود قوی باشد.

در حالی که برخی از تحلیلگران انتظار دارند که تعمیرات فصلی پاییز پالایشگاه‌ها کمی به افزایش ذخایر نفت خام کمک کند، برخی دیگر نگران هستند که تقاضای بالای صادراتی بتواند بشکه‌ها را کاهش دهد.

به گفته تحلیلگران جهانی ممنوعیت صادرات اخیر روسیه بر بنزین و گازوئیل به معنای فشار صعودی بر تقاضای نفت خام از پالایشگاه‌ها است. این در حالی است که روسیه در هفته گذشته ممنوعیت موقت صادرات بنزین و گازوئیل به همه کشورهای خارج از دایره چهار کشور سابق شوروی را برای ایجاد ثبات در بازار داخلی اعمال کرد.

امروز _چهار شنبه پنجم مهر_ مصادف با بیست‌وهفتم سپتامبر ۲۰۲۳، قیمت نفت با نوسان‌هایی همراه بود؛ تغییرات قیمتی آن‌ها تا لحظه تنظیم این خبر به شرح زیر است:

۱. قیمت سبد نفتی اوپک در آخرین تغییر ۹۵.۳۱ دلار بود.

۲. قیمت نفت برنت به ۹۲.۹۶ دلار رسید.

۳. قیمت جهانی نفت سبک به ۹۲.۲۶ دلار نزدیک شد.

۴. قیمت جهانی بنزین به ۲.۵۳ دلار نزدیک شد.

۵. قیمت جهانی گاز طبیعی به ۲.۸۹ دلار افزایش پیدا کرد.

۶. قیمت جهانی گازوئیل به ۹۶۷ دلار رسید.

کد خبر 690474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.