برنامه‌های هفته وحدت در استان کردستان به صورت مردمی برگزار می‌شود

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: برنامه‌های هفته وحدت در استان کردستان امسال بیشتر به صورت مردمی و با محوریت مساجد و محلات برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام سعید عسگری امروز _سه‌شنبه چهارم مهرماه_ در نشست خبری که به مناسبت هفته وحدت برگزار شد، اظهار کرد: برنامه‌های هفته وحدت در استان کردستان امسال بنا به درخواست خود مردم بیشتر به صورت مردمی و با محوریت مساجد و محلات برگزار می‌شود.

وی افزود: حداقل در هر شهر استان کردستان، پنج مسجد محوری شناسایی و انتخاب شده و برنامه‌های جشن و سرور هفته وحدت در مساجد برگزار می‌شود.

مدیر بزرگ اسلامی غرب کشور خاطرنشان کرد: برپایی ایستگاه‌هایی صلواتی در جوار نماز جمعه و برگزاری مداحی‌های اصیل کردستان از دیگر برنامه‌هایی است که برای هفته وحدت پیش‌بینی شده است.

عسگری اضافه کرد: امسال نوزدهمین دوره برنامه فاخر یادواره شمس قریشی از ذاکران و مداحان بنام پیامبر اکرم (ص) با مشارکت مردم همچون سال‌های گذشته چهارشنبه‌شب هفته جاری در مسجد جامع شهر سنندج برگزار می‌شود.

وی گفت: همایش طلایه‌داران وحدت و مقاومت نیز با حضور ۴۰۰ نفر از روحانیون اهل تشیع و تسنن و ۱۰۰ نفر از مسئولان استان روز پنجشنبه هفته جاری در شهر سنندج برگزار می‌شود.

مدیر بزرگ اسلامی غرب کشور تصریح کرد: همایش منطقه‌ای غرب کشور هم با شرکت سه استان آذربایجان غربی، کرمانشاه و کردستان نیز روز شنبه هفته آینده با محوریت تقریب مذاهب ویژه خواهران طلاب فارغ‌التحصیل و اساتید دانشگاه با حضور ۴۰۰ نفر از بانوان این سه استان در سال همایش‌های روستای قار سنندج برگزار می‌شود.

عسگری گفت: متناظر با ستاد استانی هفته وحدت، ستادهای شهرستانی نیز تشکیل شده و سعی کرده‌ایم برنامه‌های هفته وحدت فقط در مرکز استان متمرکز نشود.

کد خبر 690468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.