۱۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت محصولات پاییزه می‌رود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: مقدمات کار برای کشت پاییزه شامل تامین نهاده‌های تولید از جمله کود، بذر و سم و ادوات کشاورزی برای کشت پاییزه در سطح ۱۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان آماده است و به زودی کار کشت پاییزه در سیستان و بلوچستان آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید محمدرضا سیدحسینی امروز _ سه‌شنبه چهارم مهرماه _ در گردهمایی سراسری آغاز سال زراعی جاری (۱۴۰۳-۱۴۰۲)، اظهار کرد: کشت پاییزه در استان سیستان و بلوچستان با کشت محصولات خارج از فصل اواخر شهریورماه آغاز و به تدریج با کشت محصولات استراتژیک شامل دانه‌های روغنی، گندم و جو، گیاهان دارویی و سایر محصولات سبزی و صیفی ادامه پیدا می‌کند.

وی افزود: بیشتر سطح زیرکشت محصولات زراعی پاییزه در سیستان و بلوچستان شامل گندم، جو، یونجه، پیاز، کلزا، گوجه‌فرنگی، قصیل، شبدر و باقلا است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: کشاورزان با کشت به موقع و رعایت زمان کشت هر محصول و تغذیه به موقع اراضی کشاورزی برای دستیابی به افزایش کمی و کیفی تولیدات اقدام کنند.

سیدحسینی گفت: با توجه به خطرپذیری شغل کشاورزی در موقع بروز حوادث غیرمترقبه و اهمیت تضمین سرمایه کشاورزان، کشاورزان نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند.

کد خبر 690460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.