میزبانی اصفهان از رویداد اعطای جایزه مصطفی (ص) آثار خوبی به‌همراه خواهد داشت

مدیرکل فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: رویدادهایی مانند جایزه مصطفی (ص) تاثیر زیادی بر جمع‌آوری ایده‌های نو از اقصی نقاط جهان می‌گذارد. گردهم آمدن دانشمندان جهان در یک نقطه موجب بیان ایده‌های نو شده که این موضوع برای اندیشمندان و متخصصان آن منطقه عواید زیادی به‌همراه دارد.

مجتبی جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در راستای جایگاه علمی جهان اسلام در دنیا اظهار کرد: از دیرباز بین دانشمندان نقاط مختلف جهان علم در تبادل بوده است و دانشمندان آن را منحصر به خود نمی‌دانستند در همین راستا زمانی که در یک منطقه دانشی به دست می‌آید مناطق دیگر جهان نیز از آن بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: انتقال علم ممکن است به روش‌های مختلفی صورت گیرد. به عنوان مثال یکی از آنها مهاجرت جهت علم آموزی است.

مدیرکل فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: زمانی دانشمندان زیادی از سراسر دنیا به جهان اسلام می‌آمدند، علم می‌آموختند و آن‌ها را با خود به کشورشان می‌بردند؛ حتی می‌توان گفت بسیاری از مطالب علمی را غربی‌ها از جهان اسلام گرفتند.

وی تاکید کرد: با وجود آنکه غرب مدیون جهان اسلام است، اما به‌تازگی و بخاطر بخل و حسد که در حوزه عمومی و فراگیر وجود داشت غرب از انتقال دانش با کشورهای مسلمان امتناع کرده است.

جعفری تصریح کرد: با وجود سنگ‌اندازی غربی‌ها علم و دانش جهان اسلام با محوریت ایران توانست امتیاز رقابت علمی با مدعیان جهانی را به دست آورد.

وی درباره تاثیر رویداد اعطای جایزه مصطفی (ص) بر گفتمان اسلامی خاطرنشان کرد: رویدادهایی مانند جایزه مصطفی (ص) تاثیر زیادی بر جمع‌آوری ایده‌های نو از اقصی نقاط جهان می‌گذارد. گردهم آمدن دانشمندان جهان در یک نقطه موجب بیان ایده‌های نو شده که این موضوع برای اندیشمندان و متخصصان آن منطقه عواید زیادی به‌همراه دارد.

مدیرکل فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان ادامه داد: اگر حوزه‌ای که جایزه در آن مطرح می‌شود قابلیت توریستی نیز داشته باشد برای منطقه میزبان ایجاد اشتغال و درآمد دارد. به عنوان مثال اگر در یک شهر تحول در پزشکی ایجاد شود شاهد سیل جمعیت در آن شهر به منظور درمان خواهیم بود که موجب اشتغال و درآمدزایی مردمان آن شهر خواهد شد. میزبانی اصفهان از رویداد اعطای جایزه مصطفی (ص) برای این شهر آثار معنوی و مادی خوبی را به همراه خواهد داشت.

کد خبر 690430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.