اجرای طرح هوشمندسازی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی تقاطع رزمندگان قزوین

شهردار قزوین گفت: شهرداری در راستای روان‌سازی ترافیک، کاهش زمان انتظار پشت چراغ قرمز و کاهش تصادفات و مخاطرات احتمالی، چراغ‌های راهنمایی و رانندگی تقاطع رزمندگان را به سیستم هوشمند مرکزی مجهز کرده است.

مهدی صباغی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از هوشمندسازی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی تقاطع رزمندگان خبر داد و اظهار کرد: در راستای روان‌سازی ترافیک، کاهش زمان انتظار پشت چراغ قرمز و کاهش تصادفات و مخاطرات احتمالی، چراغ‌های راهنمایی و رانندگی تقاطع رزمندگان به سیستم هوشمند مرکزی مجهز شد.

وی افزود: کاهش مصرف سوخت و آلایندگی هوا، کاهش زمان توقف رانندگان پشت چراغ قرمز، کاهش زمان سفرهای حمل‌ونقل شهری، امکان ارتباط با سامانه‌های ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز و توقف در محدوده تقاطع، تقسیم بار ترافیکی و بهینه کردن عبور و مرور شهروندان از جمله مزایای سامانه هوشمندسازی مرکزی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی است.

شهردار قزوین خاطرنشان کرد: در راستای تکمیل زیرساخت‌های شهری و هدایت مناسب آب‌های سطحی، عملیات اجرای جدول در محله اسماعیل‌آباد در منطقه سه شهرداری در دست انجام است.

صباغی از پاکسازی پسماندهای ساختمانی و عمرانی زمین‌های غیرمحصور سطح شهر قزوین توسط عوامل اجرایی ایستگاه شماره سه سازمان مدیریت پسماند شهرداری خبر داد و تصریح کرد: شست‌وشوی انهار سطح شهر به منظور جلوگیری از انتشار بوی نامطبوع و شیوع بیماری با ماشین جنتکس توسط عوامل اجرایی ایستگاه شماره دو خدمات مدیریت پسماند شهرداری اجرا شد.

وی با اشاره به اجرای پروژه لوله‌گذاری قسمتی از کانال چوبیندر در منطقه یک شهرداری، اضافه کرد: لوله‌گذاری قسمتی از کانال ناحیه منفصل شهری چوبیندر به علت جمع شدن آب، تولید بوی نامطبوع و درخواست شهروندان منطقه یک در دستور کار قرار گرفت و در حال حاضر ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

شهردار قزوین ادامه داد: ساکنان چوبیندر در دیدارهای مختلف با اعضای شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری نسبت به وضعیت کانال انتهای چوبیندر و بوی نامطبوع فاضلاب رهاسازی شده داخل کانال اعتراض داشتند.

صباغی با بیان اینکه این پروژه با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال و به طول ۲۶۰ متر طی مدت سه ماه اجرایی خواهد شد، تاکید کرد: هدف از اجرای این پروژه جلب رضایت شهروندان ناحیه منفصل شهری چوبیندر و خیرآباد، ارتقای بهداشت عمومی و دفع و هدایت آب‌های سطحی است.

وی گفت: اجرای طرح حذف و جمع‌آوری کنده‌ها، ریشه‌های خشکیده درختان قدیمی و پوسیده از سطح فضای سبز شهر به منظور حذف نازیبایی‌های بصری و سهولت در تردد عابران با در نظر گرفتن کمترین آسیب به معابر در دست اجرا است.

شهردار قزوین با اشاره به اجرای پروژه احداث پارکینگ‌های ویژه خودروهای سنگین در ناحیه دانش و مینودر شهر قزوین، گفت: احداث ۱۲ هکتار فضای پارک خودرو ویژه وسایل نقلیه سنگین در نواحی منفصل شهری دانش، ناصرآباد، شهرک کوثر، مینودر و محور نسیم شمال که جزو مناطق پرتردد خودروهای سنگین به شمار می‌آید در مراحل پایانی فنی و عمرانی قرار دارد.

صباغی از اتمام عملیات تخریب ساختمان ایستگاه آتش‌نشانی بازار در منطقه چهار شهرداری قزوین خبر داد و افزود: مصادف با گرامیداشت هفته آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، در راستای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان و تسهیل در انجام عملیات امدادرسانی در زمان وقوع حادثه، ساخت ایستگاه جدید آتش‌نشانی بازار قزوین در محدوده خیابان سعدی جنوبی آغاز می‌شود.

کد خبر 690388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.