تذکر محیط زیست به شهرداری اهواز برای تخلیه زباله در حاشیه شهر

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به آتش گرفتن زباله‌های تخلیه شده در منطقه مهدیس، گفت: به شهرداری اهواز برای تخلیه و جمع‌آوری نکردن زباله‌ها در اطراف شهر تذکر داده شده است.

فرهاد قلی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: متأسفانه در حاشیه‌های اهواز کانون‌هایی ایجاد شده که به محل دفن نخاله و زباله‌های شهری تبدیل شده‌اند، این در حالی است که محل دفن زباله‌های اهواز در سایت صفیره قرار دارد.

وی افزود: بر طبق بررسی‌های انجام شده این زباله‌ها علاوه بر افراد عادی در برخی مواقع توسط پیمانکاران شهرداری به جای ارسال به سایت صفیره در حواشی شهر اهواز مانند مهدیس، اطراف پل ششم و سایر مناطق حاشیه‌ای تخلیه می‌شوند.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان با اشاره به اینکه آتش گرفتن زباله‌ها در حاشیه منطقه مهدیس در شامگاه امروز دوشنبه سبب ایجاد آلودگی در این منطقه شده است، ادامه داد: این زباله‌ها به علت گرما و گاز موجود در آنها دچار آتش‌سوزی می‌شوند، علاوه بر آن تجمع زباله سبب حضور افراد زباله‌گرد در این محل‌ها می‌شود که در برخی مواقع به آتش زدن آن‌ها ختم می‌شود و سبب ایجاد آلودگی در در محیط اطراف می‌شوند.

وی تاکید کرد: برای جلوگیری از تداوم این کار تذکرات لازم به شهرداری اهواز داده شده است علاوه بر آن از طریق دادستانی پیگیر هستیم تا نسبت به جمع‌آوری آن‌ها اقدام شود.

کد خبر 690366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.