رفع تصرف ۸ هزار مترمربع اراضی ملی در گیلان

فرمانده انتظامی استان گیلان از رفع تصرف بیش از هشت هزار متر مربع از اراضی ملی به ارزش ۳۰ میلیارد ریال در یکی از روستاهای شهرستان لنگرود خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار عزیزالله ملکی اظهار کرد: حفاظت از منابع طبیعی یک وظیفه همگانی است و پلیس در برخورد با سودجویان و متخلفانی که نسبت به تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی اقدام می‌کنند از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

وی به دریافت خبر تصرف اراضی ملی توسط فردی سودجو در یکی از روستاهای شهرستان لنگرود و آغاز تحقیقات پلیس در این زمینه اشاره کرد و افزود: مأموران پلیس آگاهی ضمن هماهنگی قضائی با کارشناس اداره منابع طبیعی به محل اعلامی اعزام شدند.

فرمانده انتظامی استان گیلان خاطرنشان کرد: در بازدید از زمین مشخص شد، فرد مورد نظر هشت هزار متر مربع از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و به صورت غیرقانونی آن را به وسیله سیم‌خاردار و پرچین محصور کرده است.

ملکی از معرفی متهم ۴۹ ساله این پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی خبر داد و تصریح کرد: با حکم قضائی و به استناد تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، کلیه آثار تجاوز جمع‌آوری و رفع تصرف انجام شد.

وی با بیان اینکه کارشناسان ارزش تقریبی این اراضی را بیش از ۳۰ میلیارد ریال برآورد کردند، افزود: زمین‌خواران بدون در نظر گرفتن حق عامه مردم در بهره‌مندی از نعمت‌های خدادادی با هدف رسیدن به سودهای کلان اقدام به تصرف زمین و منابع طبیعی می‌کنند که برای مقابله با این مشکل، همکاری همه مردم و دستگاه‌ها الزامی است.

کد خبر 690352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.