تدوین شیوه‌نامه پارکینگ جایگزین در شهرداری قم

مدیرکل نظارت بر ضوابط شهرسازی شهرداری قم با بیان اینکه شیوه‌نامه جدیدی برای تامین پارکینگ تدوین شده است، گفت: نحوه محاسبه پارکینگ در حال حاضر به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

مسعود میلانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بیشترین توان در سال ۱۴۰۲ روی خدمات الکترونیکی گذاشته شده است، زیرا کم شدن دخالت انسانی ضریب خطا را در مسائل شهرسازی کاهش می‌دهد.

وی با اشاره به تصویب قانون جدید درآمدهای پایدار از سوی مجلس شورای اسلامی و تغییر تعرفه خدمات شهرداری، افزود: یکی از موضوعاتی که با نظر شورای اسلامی شهر قم دستخوش تغییر شده، مسئله تأمین پارکینگ در ساخت‌وساز است که تدوین شیوه‌نامه آن سه ماه طول کشید.

مدیرکل نظارت بر ضوابط شهرسازی شهرداری قم با اشاره به اقدامات انجام شده، خاطرنشان کرد: پیاده‌سازی تعرفه عوارض کمیسیون ماده ۱۰۰ یکی از اقدامات مؤثر بود و با توجه به تغییراتی که رخ داده، تعرفه عوارض آن تغییر پیدا کرده است و باید مجدد پیاده شود.

میلانی ادامه داد: تدوین شیوه‌نامه بند «ت» تبصره شش قانون بودجه در خصوص ساختمان‌هایی که تا سال ۱۴۰۰ رأی قلع داشته انجام شده است و در صورتی که این املاک تعرض معبر و شاکی نداشته باشند، می‌تواند پایان کار بگیرد.

وی با بیان اینکه تدوین شیوه‌نامه پارکینگ جایگزین که به صورت سیستمی در حال انجام است، گفت: در گذشته چنانچه مشکلی در خصوص نحوه محاسبه مساحت بر تراکم وجود داشت، به صورت دستی وارد می‌شد، اما اکنون به صورت سیستمی انجام می‌شود.

کد خبر 690303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.