تشکیل رصدخانه پایش و کنترل تورم در استان یزد

استاندار یزد از تشکیل رصدخانه پایش و کنترل تورم در استانداری یزد به منظور تدوین بسته‌های راهبردی و عملیاتی برای بهبود وضعیت گروه‌های دوازده‌گانه کالایی در استان یزد خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، نشست هماهنگی «برگزاری همایش نقش مردمی سازی اقتصاد در تحقق شعار سال» با حضور مهران فاطمی، استاندار یزد، رئیس و اعضای هیأت مدیره اندیشکده جهش برگزار شد.

مهران فاطمی، استاندار یزد با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۲ به نام سال «مهار تورم، رشد تولید» از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: یکی از اقدامات لازم در راستای تحقق شعار هر سال، تبیین ابعاد و الزامات تحقق و تبدیل آن به گفتمان عمومی است.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری به حوزه «تولید» و نامگذاری سال‌های اخیر متناسب با مسائل این حوزه، خاطرنشان کرد: امسال بیشتر تمرکزها بر مهار تورم است و برنامه‌ریزی جهت رشد تولید؛ به عنوان رویکردی در جهت مهار تورم بوده است.

استاندار یزد با اشاره به تشکیل رصد خانه پایش و کنترل تورم در استانداری یزد، خاطرنشان کرد: این رصدخانه به منظور تدوین بسته‌های راهبردی عملیاتی جهت بهبود وضعیت گروه‌های دوازده‌گانه کالایی در استان یزد تشکیل و جلسات آن به صورت مستمر برگزار می‌شود.

فاطمی با بیان اینکه تورم شاخص کلان اقتصادی و شاخص ملی است، تصریح کرد: با وجود تأثیرگذاری محدود (۵- ۱۰ درصدی) مداخلات استانی در کاهش تورم، اما نقاط آسیب در گروه‌های کالایی مختلف شناسایی و رویکردهای لازم جهت کنترل تورم در استان؛ در قالب بسته‌ای تدوین شده است.

وی با بیان اینکه برگزاری همایش ملی و نقش مردمی سازی اقتصاد در تحقق شعار سال اقدامی ارزنده است، گفت: به منظور کاربردی و عملیاتی‌تر کردن این همایش، باید «مدل‌های نوین و موفق مردمی سازی امور در کشور» معرفی و فرصتی برای تبادل تجربیات مجموعه‌های موفق فراهم شود.

استاندار یزد افزود: مسئولان استان نیز از برگزاری همایش و اجرای مدل‌های موفق مردمی سازی امور در استان اعلام حمایت کردند.

کد خبر 690297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • همشهری IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    0 0
    شما بهتر نیست به ادارات کل استان هم سری بزنیدببینید چطور با مردم ناعادلانه رفتار میکنن از جمله اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی که خودم به چشم خودم دیدم رئیس امور اداریش تهامی نامی میگفتن هست چطور حق کشی می‌کرد