ناوگان آتش‌نشانی اصفهان به پهپاد کاوشگر مجهز می‌شود

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به ترک روش‌های سنتی و اعزام نیروهای آتش‌نشانی با راهکارهای پیشرفته گفت: همزمان با روز آتش‌نشان علاوه‌بر تجهیز این ناوگان به پهپاد کاوشگر از هوشمندسازی و خدمات فناورانه این سازمان رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آتشپاد دوم ابراهیم مطلبی در برنامه رادیویی «صدای شهر» اظهار کرد: سازمان آتش‌نشانی یک سازمان بحران‌مدار به حساب می‌آید که رسالت آن نجات جان و مال انسان‌ها است، از این رو باید این سازمان با تجهیزات به روز، بهترین عملیات را در کمترین زمان ممکن به شهروندان ارائه دهد.

وی افزود: هفتم مهرماه امسال مصادف با روز آتش‌نشان، از هوشمندسازی سازمان آتش‌نشانی رونمایی می‌شود و این خدمات فناورانه به حرفه‌ای‌تر شدن عملیات‌های این ناوگان کمک خواهد کرد؛ در حال حاضر اعزام مأموران کنترل عملیات، از حالت سنتی خارج شده است و به صورت پیشرفته از طریق مسیریابی دیجیتال صورت می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: فرمانده شیفت که در محل حریق حادثه اعزام می‌شود با استفاده از تبلتی که داخل خودرو نصب است، علاوه‌بر سهولت حضور در محل حادثه، مسیرهای یک‌طرفه، دوطرفه و شیرهای هیدرانت آتش‌نشانی را که در محل حریق وجود دارد، تشخیص می‌دهد.

وی ادامه داد: از دیگر اقدامات مفیدی که با تلاش نیروهای این سازمان صورت گرفته است، تجهیز کردن آتش‌نشان‌ها به دستگاه تنفسی شخصی و تکمیل تجهیزات و لباس‌های مقابله با مواد شیمیایی است.

آتشپاد دوم مطلبی با اشاره به تجهیز شدن این سازمان به پهپاد کاوشگر گفت: این پهباد به دوربین دید در شب مجهز است که می‌توان برای عملیات‌های جست‌وجو و نجات در شب از آن استفاده کرد، همچنین با دوربین دید در شب کانون حریق را به‌راحتی برای ما مشخص می‌کند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به منعقد کردن قرارداد بزرگترین نردبان موجود در کشور اضافه کرد: این نردبان ۶۴ متری که به قیمت ۱۲۰ میلیارد تومان با موافقت شورای اسلامی شهرداری اصفهان خریداری شده است و تا شش ماه آینده به تجهیزات سازمان آتش‌نشانی این کلان‌شهر اضافه خواهد شد.

کد خبر 690237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.